  • 1. Data: 2004-04-23 07:28:01
    Temat: NIP "PL" i co dalej ;-) ?
    Od: "Góral" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie !

    Dosyć pilnie śledzę wątki dotyczące NIP UE ale jakoś mi umknęła ;) jedna z
    najważniejszych kwestii ... . Od wczoraj jestem zarejestrowanym europejskim
    podmiotem gospodarczym (śmiać sie czy płakać ?) i co dalej ? Czy od tej
    chwili posługuję sie NIPem "PL" bez kreseczek ;) na wszelkich dokumentach,
    również tych dotyczących transakcji "krajowych" ? Czy może tylko na
    fakturach "importowych" i "eksportowych" (wiem, wiem - te pojecia znikają
    ... ), a w Polsce dalej mam używać formatu "xxx-xxx-xx-xx" ??? Byłby ktoś
    uprzejmy wytłumaczyć prostemu chłopowi jak to ma funkcjonować Waszym zdaniem
    :) ??
    Miłego week-endu :)) !!
    --
    Pozdrawiam :). Piotr
    www.autopartner.autko.pl

  • 2. Data: 2004-04-23 13:06:34
    Temat: Re: NIP "PL" i co dalej ;-) ?
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Góral" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ... ), a w Polsce dalej mam używać formatu "xxx-xxx-xx-xx" ??? Byłby ktoś
    > uprzejmy wytłumaczyć prostemu chłopowi jak to ma funkcjonować Waszym

    W obrocie krajowym używasz nip'u po staremu: xxx-xxx-xx-xx.

    W obrocie wewnątrzwspólnotowym PLxxxxxxxxxx.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-04-23 13:12:48
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > W obrocie krajowym używasz nip'u po staremu: xxx-xxx-xx-xx.
    >
    > W obrocie wewnątrzwspólnotowym PLxxxxxxxxxx.
    >
    > Pozdrawiam
    > Łukasz Kaliński

    Z czegoś to wynika czy to luźne przypuszczenia???

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-04-23 13:20:51
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z czegoś to wynika czy to luźne przypuszczenia???

    Witam,

    art. 97 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i
    usług

    pozdrawiam
    Kurka

  • 5. Data: 2004-04-24 15:46:54
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Góral wrote:

    > Czy może tylko na
    > fakturach "importowych" i "eksportowych" (wiem, wiem - te pojecia znikają
    > ... ),
    A gdzież tam znikają - poza obszar wspólnot to dalej będzie export a
    odwrotnie import.

    pozdrawiam

    W.R.

  • 6. Data: 2004-04-24 19:30:41
    Od: "Góral" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "W.R." <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzież tam znikają - poza obszar wspólnot to dalej będzie export a
    > odwrotnie import.

    Słusznie ... . To jest jakby oczywiste :)), tylko szkoda że dalej mam
    wątpliwości kiedy (i od kiedy) uzywać PL-NIPu ... .

    --
    Pozdrawiam :). Piotr
    www.autopartner.autko.pl

  • 7. Data: 2004-04-25 15:20:15
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kurka <n...@n...pl> wrote:

    > art. 97 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r o podatku od towarów i
    > usług

    Z tego wynika, ze przy obrocie wewnatrzwspolnotowym ma byc PLxxxxxxxxxx. I
    to jest oczywiste. Ale czy moge krajowym kontrahentom wystawiac fakture z
    PLxxxxxxxxxx? Bo w koncu numer jest ten sam - kreseczki maja tylko ulatwiac
    czytanie, a PL oznacza Polske, a nie tworzy zupelnie nowy numer NIP. Tyle ze
    "logika" i "logika US" to jak "krzeslo" i "krzeslo elektryczne" ;)

    P.

  • 8. Data: 2004-04-25 16:34:14
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Paszczak" <s...@h...pl> wrote in message

> [...]
    ze
    > "logika" i "logika US" to jak "krzeslo" i "krzeslo elektryczne" ;)

    wczoraj byłam na szkoleniu z nowego VAT i "pracownik aparatu skarbowego"
    powiedział, że zdrowy rozsądek mówi, że można posługiwać się numerem PL
    również w transakcjach krajowych.

    Magda

  • 9. Data: 2004-04-26 06:03:12
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > wczoraj byłam na szkoleniu z nowego VAT i "pracownik aparatu skarbowego"
    > powiedział, że zdrowy rozsądek mówi, że można posługiwać się numerem PL
    > również w transakcjach krajowych.
    wa tygodnie temu bylem na szkoleniu na ktorym (nazwisko pomine) pewien Pan z
    MF opwiedzial, ze rozporzadzenie do VAT juz jest...

    wnioski do samodzielnego przemyslenia:-(

    pozdrawiam
    LG

  • 10. Data: 2004-04-26 06:17:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> wrote:
    > wa tygodnie temu bylem na szkoleniu na ktorym (nazwisko pomine) pewien Pan z
    > MF opwiedzial, ze rozporzadzenie do VAT juz jest...
    >
    > wnioski do samodzielnego przemyslenia:-(

    'Jest' czy 'Jest opublikowane'? Skoro pan był z MF, to mógł znać
    rozporządzenie przed jego opublikowaniem.

    P.