    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP-UE - ile to kosztuje i z czym sie to je?
    Date: Wed, 10 May 2006 16:36:45 +0200

    STACHUrka napisał(a):

    > Doszly mnie sluchy iz na Słowacji wydane zostalo rozporzadzenie ze kazdy kto
    > ma "ochote" na rozpoczecie uzywania Euro-NIP wystarczny ze dopisze kod kraju
    > przed dotychczasowym NIPem i nie potrzeba zadnej dodatkowej papierowaej
    > babraniny, ile jest w tym prawdy?
    >
    > Czy to jest taka zaleznosc NIP wyglada tak 123-456-78-90 a EuroNIP
    > PL1234567890 ?
    >
    > A jesli jest tak jak pisze to czy nie mozna bylo zmienic wszystkich numerow
    > NIP w polsce na numery Euro z prefiksem PL a zobligowac do stosowania tylko
> [...]

    Euro-NIP tym się charakteryzuje, że jest zarejestrowany w
    ogólnowspólnotowej bazie podatników VAT.

    Nie o te literki chodzi tylko o fakt bycia wpisanym do tej bazy.
    A baza jest po to żeby na szczeblu wspólnotowym można było sprawdzić
    (swoją drogą ciekawe czy to działa w praktyce) czy każdy kto kupił ze
    stawką 0% naliczył odpowiedni podatek. A żeby to wiedzieć musimy
    wiedzieć kto komu i za ile sprzedał na 0%. I kółko sie zamyka.

    Można było połączyć istniejące bazy NIP wszystkich krajów ale to by była
    masakra - różne systemy, różne struktury baz, kto by to ogarnął i
    skoordynował?. Jedyne co zostało bo pozwalało uprościć procedure, to
    dotychczasowe numery poszczególnych krajów. Dodać literki i mamy zbiór
    unikalnych numerów "za darmo". Zresztą więcej jest przedsiębiorców
    którzy nie wykonują transakcji WN niż tych co wykonują (a w bazie liczy
    się sztuka).
    Taniej i szybciej wyszło założyć nowa i "kto chce handlować niech się
    wpisuje". ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl