  • 21. Data: 2012-02-08 19:56:30
    Temat: Re: NIP czy PESEL
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Stad, ze wiekszosc faktur sie drukuje
    > a jak sie drukuje to inteligetny program mysli za ciebie i nie pozwala
    > ci sie pomylic w numerze nip wypisujac komunikat, ze nip nie jest
    > poprawny. To teraz przekonaj go, ze pesel to poprawny NIP.

    To co ten biedny program robi z VAT-ID np. brytyjskim?
    Trochę wydumana sytuacja moim zdaniem. :)

    > A ja sie nie odważe niczego dopisac dlugopisem na wydrukowanej fakturze
    > jak mi pani z US zarzuciła fałszertwo bo napis zapłacono gotówką był
    > dopisany ręcznie. :)

    Kurcze, ja sobie nawet notatki tworzę. Kurs waluty, wpłacone dnia tego
    i tego, zapłacone itd. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2012-02-08 19:57:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > to znaczy ze teraz nie mozna otrzymac faktury z NIPem ale na osobę nie
    > prowadzącą DG?

    No wg najnowszej mojej wiedzy, to osoba fizyczna nie prowadząca DG
    *nie ma* na chwilę obecną NIPu. Więc czemu chcesz otrzymać fakturę
    z czymś czego nie masz? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2012-02-08 20:17:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-08 20:57, Wojciech Bancer wrote:
    > No wg najnowszej mojej wiedzy, to osoba fizyczna nie prowadząca DG
    > *nie ma* na chwilę obecną NIPu. [...]

    Czy chcesz powiedzieć, że OFNPDG automagicznie zniknęli *wcześniej*
    nadane NIPy?

    Piotrek

  • 24. Data: 2012-02-08 20:19:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2012 1:54 PM, spp wrote:

    > I co? Przekonała Cienie?

    Mnie nie, ale czy ja ją to nie wiem.
    Poszło o rozliczenie dawnej ulgi na przyrządy i pomoce naukowe.
    Twierdziła, ze wcale nie musiałem tej faktury opłacić, że fakturę mogłem
    dostać do zapłaty i z niej nie wynika, czy zapłaciłem w końcu czy nie i
    że taki napis długopisem niczego nie dowodzi i ze jakby była pieczątka
    to by się nie czepiała.
    Ja ugodowy człowiek jestem, powiedziałem jej, że narazie niech sobie tą
    fakturę odłoży na bok, policzy ulgi bez tej faktury i powie mi ile mam
    dopłacić i ewentualnie potem do tematu wrócimy.

    Najwyrazniej machnięcie ręką było mniej kłopotliwe niż "wzywanie
    podatnika do korekty zezniana rocznego" bo więcej o niej nie słyszałem.
    Pewnie w swoim karteluszkach napisała, że wyjaśnienie podatnika było
    wiarygodne.

    :)

  • 25. Data: 2012-02-08 20:21:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2012 1:56 PM, Wojciech Bancer wrote:
    > Kurcze, ja sobie nawet notatki tworzę. Kurs waluty, wpłacone dnia tego
    > i tego, zapłacone itd.:)

    rób rób, zobaczysz jak sie przydadzą w czasie kontroli.
    Takie notatki na starym papierze są bardzo wiarygodne, dla babek w US,
    bo swiadczą o tym, że poatnik nie kombinuje na świeżo.

    Ty wiesz ile jak się naszukałem takich starych 7-letnich pustych kartek
    z zeszytu, zeby wyglądało autentycznie.

  • 26. Data: 2012-02-08 20:46:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > rób rób, zobaczysz jak sie przydadzą w czasie kontroli.
    > Takie notatki na starym papierze są bardzo wiarygodne, dla babek w US,
    > bo swiadczą o tym, że poatnik nie kombinuje na świeżo.

    Trochę nudny jesteś z tą paranoją. :)
    Kontroli skarbowych miałem już całkiem sporo. Taki urok bycia eksporterem
    i częstego występowania o zwrot VATu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2012-02-08 20:48:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    > No wg najnowszej mojej wiedzy, to osoba fizyczna nie prowadząca DG
    > *nie ma* na chwilę obecną NIPu.

    Mieć może. Ale numerem identyfikacyjnym dla celów podatkowych jest w
    takim przypadku PESEL.

    > Więc czemu chcesz otrzymać fakturę z czymś czego nie masz? :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2012-02-08 20:55:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-08, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Czy chcesz powiedzieć, że OFNPDG automagicznie zniknęli *wcześniej*
    > nadane NIPy?

    Chcę powiedzieć, że:

    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2011,nr,171/p
    oz,1016,ustawa-o-zmianie-ustawy-o-zasadach-ewidencji
    -i-identyfikacji-podatnikow-i.html

    Art. 1. W ustawie z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji

    podatników i płatników (Dz. U. z 2004 r. Nr 269, poz. 2681, z późn. zm.2)) wprowadza
    się następujące zmiany:

    1) art. 1-3 otrzymują brzmienie:

    [...]

    Art. 3. 1. Identyfikatorem podatkowym jest:

    1) numer PESEL - w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi
    rejestrem PESEL
    nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi
    podatnikami
    podatku od towarów i usług;

    2) NIP - w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu,
    o którym mowa w art. 2.

    [...]

    2) po art. 3 dodaje się art. 3a w brzmieniu:

    "Art. 3a. W przypadku gdy z odrębnych przepisów wynika obowiązek podawania NIP,
    obowiązek ten dotyczy wyłącznie podmiotów, które są obowiązane posiadać NIP
    na podstawie przepisów niniejszej ustawy.";
    ---

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2012-02-10 14:37:14
    Temat: Re: NIP czy Pesel jeden ch..., i tak Naczelnik zastawia sie na jaja.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.02.2012 19:47), Gotfryd Smolik news wrote:

    > No to mają problem z ustaleniem, czy założenia spieprzyli oni czy
    > firma certyfikująca, skoro certyfikowana procedura jest niezgodna
    > z obowiazującym prawem.

    O ile wiem, to "to ISO" nie oznacza że procedury są dobre, tylko są
    stałe w czasie. Tj - nie pogorszą się (ale też nie polepszą).

    p. m.

  • 30. Data: 2012-02-10 14:55:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/10/2012 8:37 AM, mvoicem wrote:

    > O ile wiem, to "to ISO" nie oznacza że procedury są dobre, tylko są
    > stałe w czasie. Tj - nie pogorszą się (ale też nie polepszą).
    >
    > p. m.

    i ze są powtarzalne