    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [NTG]: PiS nie odrzucił projektu
    Date: Thu, 17 Feb 2005 16:02:46 +0100

    On Thu, 17 Feb 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    >+ No tak. Teraz zadowolony jest aparat: wydał wyrok za nasze pieniądze,
    >+ a o jego wykonanie niech się martwią zainteresowani. Nie sądzisz, że to
    >+ też jest stawianie sprawy na głowie?

    Jest.
    Tak jest w KAŻDEJ sprawie cywilnej: poszkodowany najlepiej
    jakby komornikowi przyniósł gotowy majątek zobowiązanego :[
    Widzisz różnicę w sytuacji porównując np. do pracownika
    któremu zakład pensji nie wypłacił i "nie ma skąd wziąć" ?

    >+ > Co do osób alimentowanych ja je ROZUMIEM - tyle że RÓWNIEŻ
    >+ > rozumiem iż W TAKIEJ SAMEJ sytuacji są te osoby którym NIE przysługuje
    >+ > świadczenie z FA - mimo że MATERIALNIE mają tak samo lub gorzej,
    >+ > a "wszystko przez to że rodzice są razem". I nie rozumiem dlaczego
    >+ > mają być traktowani (alimentowani) LEPIEJ - a "tamci" GORZEJ.
    >+ >
    >+ Gotfryd, tylko bez demagogii proszę. Świadczenie z FA jest zamiast
    >+ zasądzonych pieniędzy od byłego tatusia/mamusi,, więc porównanie jest mocno od
    czapy.

    Jasne. Więc wszystkim mającym "zasądzone pieniądze" się je zwraca
    z pieniędzy publlicznych - takiego porównania żądasz, tak ?

    "zamiast zasądzonych pieniędzy"... ładnie. A te pieniądze to
    co za pieniądze są ? Pytam o "tytuł zasądzenia". "Należne rodzinie" ?
    Przyjęto.
    I ja się pytam - skąd bierze się te "należne rodzinie" pieniądze
    jeśli rodzice NIE rozbili rodziny ?
    Powiadasz DEMAGOGIA ?
    No to trudno, przyjmuję (że powiadasz).
    Bo jak dla mnie - żelazna logika... :(

    A właściwy argument podałeś sam: "FA jest zamiast zasądzonych pieniędzy
    ... a nie zamiast zapomogi z opieki społecznej" - jeśli to NIE JEST
    zapomoga społeczna (twoje słowa) to dlaczego INNI nie mają prawa do
    (również zasądzonych) pieniędzy z budżetu państwa ? I dlaczego
    budżet miałby się do tego wtykać... bo już zabieranie rent i emerytur
    na niespołecznie świadczenie to chyba chyba już nie wchodzi w rachubę :[
    (tak, z dala zahaczam o hasło "ZUS" bo mi się kojarzy).

    Ja rozumiem iż można przyjąć - i trzeba przyjąć zakładając iż "prawo"
    mniej więcej znaczy "prawo" choć różnie z tym bywa - iż jak występuje
    konieczność egzekwowania alimentów to mamy do czynienia z patologią
    ze strony niepłacącej, bo przecież sąd orzekł że ona MOŻE tyle
    płacić tylko NIE CHCE (przepraszam, tak to wychodzi...) - pytam
    czy mamy ZACHĘCAĆ do takich patologii ?

    Bo w to iż jeśli będą "materialnie korzystne" to znajdą się
    chętni chyba nie wątpimy ?

    Co do początku... to owszem, masz rację. Trzeba doprowadzać do
    tego żeby wyroki były "egzekwowalne". Podobnie jak lokalizacja
    i odszkodowania od sprawców kradzieży i innych przestępstw...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)