  • Data: 2010-03-09 11:53:39
    Temat: Re: Na jakie konto zaliczkę na podatek?
    Od: John Smith <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-03-2010 12:33, cef pisze:

    > Z wysokości wnioskuję, że to nie jest składka na ubezpieczenie społeczne,
    > tylko na zdrowotne. Wię nie mozesz jej zaliczyć w koszty
    >

    > , zaś od opodatkowanych dochodów
    >
    > No to w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego masz chyba niedopłatę.
    > Zapłaciłeś za mało.
    >
    > Jeśli nie odróżniasz składek - trudno w zasadzie dociec - może płacisz
    > te kwoty na właściwe konta/ubezpieczenia tylko nazewnictwo Ci się plącze?
    >
    > Ktoś już Ci napisał, jakie powinny byc wysokosci poszczególnych składek
    > przy ulgowym zusie i jakie wartości obliczyć.
> [...]

    Ok. Chyba rzeczywiście mi się poplątało, sprawdziłem i zapłaciłem 233 u.
    zdrowotnego. Co do społecznego, tak obliczono mi to w ZUS-ie, gdzie
    kobiecinka wypełniła mi druczki DRA i podała jakie sumy zapłacić.
    Wracając do podatku, to do kosztów wrzucam część społeczną (czyli
    aktualnie 117, a część zdrowotną odliczam od opodatkowanego przychodu, tak?

    Czyli (przychód-kup i włączam tu u. społeczne, tj.
    117zł)*18/100-556,02-200,92 (zdrowotne).

    Wówczas rzeczywiście pierwszy podatek zapłacę w kwietniu...
    Mam nadzieję że załapałem. No i dzięki za cierpliwość.