    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nadanie NIPu
    Date: Fri, 26 Aug 2005 23:16:51 +0200

    On Wed, 24 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to wtorek, 23 sierpnia 2005 22:53, gdy vertret napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Albowiem?

    ...albowiem przepisy regulują co kto i po co.

    > Klient: Hm... Szeksi wyglądasz panienko, zrobisz mi loda?
    >
    > Urzędniczka US: Nie. Nie przysługuje panu prawo do loda ze strony obsługi
    > US.
    >
    > Klient: To pokaż mi paragraf.

    Służę: ponieważ mowa jest o "obsłudze US" w ścisłym rozumieniu tego
    słowa zastosowanie mają:
    - art. 6 KPA
    - art. 7 KPA, na zarzut że dana sprawa wymaga rzeczonej czynności :>
    czyli że zdaniem podatnika jest to jeden z niezbędnych "wszelkich
    kroków" przysługuje zaskarżenie do ogranu nadrzędnego kwalifikujące
    się do odrzucenia na podstawie przepisów podanych niżej
    - żadanie nie spełnia wymogu żadnego z art. 8 i dalszych, więc urząd
    nie ma obowiązku uznać się za "zobowiązanego"
    - art. 14 par. 1 przesądza o *formie* czynności co do których urząd
    jest "zobowiązany".

    Co jeszcze pominąłem ? :)

    > Żądania można różne wysuwać, prawda?

    Prawda.
    I co ?

    Ty myślisz że "różność żądań" *nie jest uregulowana* przepisami, tak ?
    Czyli jak przyjdę do US z wypełnionym VAT-7 to "mogą mi go nie
    przyjąć" i już ? I to *ja* mam wykazać jaki przepis nakazuje
    USowi go *przyjąć* (zauważ że wcale nie odnoszę się do faktu
    iż istnieje przepis nakazujący *mi* go *złożyć* !) ?

    Powinieneś był się zastanowić z czego wynika zasada zapodana przez
    varteta.... tak, już dobrze myślisz. Z przepisu. A ograniczenie
    tej zasady dotyczy właśnie *form* jej egzekucji: pisemnej (art. 14.1
    KPA) oraz ustnie (art. 14.2 KPA, *wyłącznie* za zgodą strony).
    Może by tak rozważyć z czego wynika zapodany przez varteta wniosek...
    ;)
    Hint: odmowa jest *decyzją*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd