  • 1. Data: 2005-08-23 19:57:24
    Temat: Nadanie NIPu
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

    Witam,

    Kiedy zwykły Jan Kowalski może starać się o nadanie NIPu w US? Dużo osób
    twierdzi że niepowinno być z tym jakiegokolwiek problemu, natowmiast kobieta
    w US mówi że trzeba podjąć pracę gdyż to pracodawca "pośredniczy" w nadaniu
    NIPu. Zatem jest coś takiego : Pracodawca żąda NIPu, którego nie ma, a
    skarbówka żąda zatrudnienia od pracodawcy (pierwszego) aby ten nip nadać ...

    Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    Pozdrawiam.

    Cris.

  • 2. Data: 2005-08-23 20:53:24
    Temat: Re: Nadanie NIPu
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Cris" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    To nie ty masz szukac paragrafu tylko urzędnik, który ci odmówi.

    vertret

  • 3. Data: 2005-08-23 23:19:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 23 sierpnia 2005 22:53, gdy vertret napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Cris" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To nie ty masz szukac paragrafu tylko urzędnik, który ci odmówi.

    Albowiem?

    Klient: Hm... Szeksi wyglądasz panienko, zrobisz mi loda?

    Urzędniczka US: Nie. Nie przysługuje panu prawo do loda ze strony obsługi
    US.

    Klient: To pokaż mi paragraf.

    Żądania można różne wysuwać, prawda?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2005-08-24 00:32:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cris wrote:
> [...]
    > w US mówi że trzeba podjąć pracę gdyż to pracodawca "pośredniczy" w nadaniu

    I dobrze mówi.

    > Zatem jest coś takiego : Pracodawca żąda NIPu, którego nie ma, a
    > skarbówka żąda zatrudnienia od pracodawcy (pierwszego) aby ten nip nadać ...
    >
    > Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    Bierzesz NIP-3, wypełniasz i wręcasz pracodawcy, żeby wysłał swoją pocztą.
    I czekasz, aż nip dostaniesz.
    Koniec filozofii.

  • 5. Data: 2005-08-24 00:32:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    vertret wrote:

    > To nie ty masz szukac paragrafu tylko urzędnik, który ci odmówi.

    i zajmie mu to tyle czasu ile wyciągnięcie dziennika ustaw z półki.

  • 6. Data: 2005-08-24 07:39:07
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    > I dobrze mówi.

    > Bierzesz NIP-3, wypełniasz i wręcasz pracodawcy, żeby wysłał swoją pocztą.
    > I czekasz, aż nip dostaniesz.
    > Koniec filozofii.

    Ustawa o NIP:
    Art. 5. ust 1. Podatnicy obowiązani są do dokonania zgłoszenia
    identyfikacyjnego; zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie,
    bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika podatków, formę
    opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej działalności gospodarczej
    oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.

    ust 6. Przepisy ust. 1-4 oraz ust. 4a i 4b stosuje się odpowiednio
    do płatników podatków oraz płatników składek ubezpieczeniowych.

    Ponadto
    Art. 2.Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające
    osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są podatnikami,
    podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery identyfikacji
    podatkowej, zwane dalej "NIP".

    Tak więc dopuki nie jesteś podatnikiem, nie masz obowiązku posiadać numeru
    NIP. Zgłoszenie identyfikacyjnego dokonujesz sam, gdy rozpoczynasz
    prowadzenie działalności gospodarczej, lub dokonoje tego płatnik
    (pracodawca, zleceniodawca).

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 7. Data: 2005-08-24 18:07:19
    Od: "nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Damian <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > NIP. Zgłoszenie identyfikacyjnego dokonujesz sam, gdy rozpoczynasz
    > prowadzenie działalności gospodarczej, lub dokonoje tego płatnik

    No dobrze, ale z tego wynika tylko,
    że jesli jeszcze nie jestem podatnikiem
    to _nie_muszę_ mieć NIPu, a nie że _nie_mogę_ ...

  • 8. Data: 2005-08-26 21:16:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to wtorek, 23 sierpnia 2005 22:53, gdy vertret napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Albowiem?

    ...albowiem przepisy regulują co kto i po co.

    > Klient: Hm... Szeksi wyglądasz panienko, zrobisz mi loda?
    >
    > Urzędniczka US: Nie. Nie przysługuje panu prawo do loda ze strony obsługi
    > US.
    >
    > Klient: To pokaż mi paragraf.

    Służę: ponieważ mowa jest o "obsłudze US" w ścisłym rozumieniu tego
    słowa zastosowanie mają:
    - art. 6 KPA
    - art. 7 KPA, na zarzut że dana sprawa wymaga rzeczonej czynności :>
    czyli że zdaniem podatnika jest to jeden z niezbędnych "wszelkich
    kroków" przysługuje zaskarżenie do ogranu nadrzędnego kwalifikujące
    się do odrzucenia na podstawie przepisów podanych niżej
    - żadanie nie spełnia wymogu żadnego z art. 8 i dalszych, więc urząd
    nie ma obowiązku uznać się za "zobowiązanego"
    - art. 14 par. 1 przesądza o *formie* czynności co do których urząd
    jest "zobowiązany".

    Co jeszcze pominąłem ? :)

    > Żądania można różne wysuwać, prawda?

    Prawda.
    I co ?

    Ty myślisz że "różność żądań" *nie jest uregulowana* przepisami, tak ?
    Czyli jak przyjdę do US z wypełnionym VAT-7 to "mogą mi go nie
    przyjąć" i już ? I to *ja* mam wykazać jaki przepis nakazuje
    USowi go *przyjąć* (zauważ że wcale nie odnoszę się do faktu
    iż istnieje przepis nakazujący *mi* go *złożyć* !) ?

    Powinieneś był się zastanowić z czego wynika zasada zapodana przez
    varteta.... tak, już dobrze myślisz. Z przepisu. A ograniczenie
    tej zasady dotyczy właśnie *form* jej egzekucji: pisemnej (art. 14.1
    KPA) oraz ustnie (art. 14.2 KPA, *wyłącznie* za zgodą strony).
    Może by tak rozważyć z czego wynika zapodany przez varteta wniosek...
    ;)
    Hint: odmowa jest *decyzją*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd