    From: "marko" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nadpłacony podatek od umowy o dzieło
    Date: Mon, 24 Nov 2003 00:44:07 +0100

    Użytkownik "Jacek" <p...@c...cy> napisał w wiadomości
    news:bpr3ov$38c$1@news.onet.pl...

    > Ze strony US raczej nic Ci nie grozi (chociaż w maszym kraju różnie bywa)
    > Ja to bałbym się bardziej zleceniobiorcy,ponieważ go oszukałeś,a to że
    > wynika to z Twojej niewiedzy nie usprawiedliwia tego faktu.
    > Chcąc być w porządku musisz zrobić korektę do deklaracji i dłuugo czekać
    na
    > zakończenie sprawy.
    > Dlaczego piszesz -moja strata?

    Tak zgadza się, teoretycznie zleceniobiorca jest poszkodowany aczkolwiek w
    praktyce wyglądało to tak, że zleceniobiorca chciał powiedzmy 1000zł na ręke
    i tyle dostał. Jako zleceniodawca ustaliłem na umowie o dzieło kwotę brutto,
    tak aby zleceniobiorca otrzymał 1000zł na rękę wg naszej nioficjalnej umowy
    i zapłaciłem ponad 230zł podatku. Powinienem ustalić mniejsza kwotę brutto
    (uwzględniającą 50% kosztów uzyskania przychodu) ale zleceniobiorca dostałby
    tyle samo, też 1000zł tyle, że ja bym zapłacił o połowę mniejszy podatek.
    Dlatego postrzegam to jako moja strata. Wiadomo, że gdyby zleceniobiorca się
    uparł to mógłby dochodzić swojego, że mimo tego, iż otrzymał 1000zł jak
    chciał potrąciłem mu zbyt duzy podatek ale to nie wchodzi akurat w grę w
    naszym przypadku. Bardziej interesuje mnie fakt czy US może się np. do tego
    przyczepić i dlaczego?

    pozdrawiam
    marko