  • 1. Data: 2002-08-22 05:36:38
    Temat: Nagroda jubileuszowa
    Od: "Michał" <k...@b...com>

    Nasz pracownik przepracował u nas 10 lat i chcemy mu wypłacić z tej okazji
    nagrodę - co z podatkiem, ubezp. społ i zdrow.?

    Michał

  • 2. Data: 2002-08-22 06:30:05
    Temat: Re: Nagroda jubileuszowa
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Nasz pracownik przepracował u nas 10 lat i chcemy mu wypłacić z tej okazji
    > nagrodę - co z podatkiem, ubezp. społ i zdrow.?

    W rozp. ministra pracy i polityki socjalnej z 18-12-1998 r (dz.u. z 1998 r.
    nr 161 poz. 1106) art 2 ust. 1 pkt 1 (jako że nie mam aktualnego tekstu mam
    nadzieję że nadal istniejący):
    Podstawy wymiaru składek nie stanowią [...] nagrody jubileuszowe
    (gratyfikacje), które według zasad określających warunki ich przyznawania
    przysługują pracownikowi nie częściej niż co 5 lat.

    A więc jeżeli masz dokument (regulamin przyznawania nagród jubileuszowych,
    układ zbiorowy pracy czy co tam jeszcze może być) na mocy którego pracownik
    może otrzymać nagrodę jubileuszowa nie częściej niż raz na 5 lat to nagroda
    taka jest nieozusowana.
    W konsekwencji nie podlega także składce zdrowotnej.
    Pozostaje tylko podatek