    Date: Wed, 06 Dec 2006 19:49:12 +0100
    From: Lejak <j...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem, ryczłt - podstawa obliczenia

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Moment, moment.
    > Ustalmy że to akurat nie jest argument: VAT płacą "prowadzący DG
    > w rozumieni VAT" i wcale nie muszą być to "prowadzący DG w rozumieniu
    > przepisów o DG".
    > Lista definicji DG (na pewno niekompletna :|) była niedawno :)

    Nie będę się upierał, bo tu w ogóle się nie orientuję, ale kolega, gdy
    radził się znajomej pracującej w US, jak zapłacić tych kilkanaście zł
    VAT, żeby mieć święty spokój, dowiedział się, że... musiałby założyć DG,
    żeby mógł to zrobić, bo jak pieniądze wpłyną na określone konto bez
    zarejestrowanej DG, to dopiero zaczną się schody. Ale może zostawmy ten
    temat, bo to tylko przy okazji.

    > Jakby to mnie dotyczyło, to zaraz złożyłbym prawidłowy PIT
    > z wyjasnieniem. Różnicy nie widzę, a że wezwą tak czy siak to
    > niemal pewne - jak będzie wyjaśnienie to może nawet się nie
    > pofatygują tylko wepną w akta.

    Przemyślę to jeszcze, mam jeszcze "chwilę" czasu.

    > Ale to że "od razu" jest bez znaczenia - przecież to bedą oddzielne
    > deklaracje, być może nawet różne osoby będą je wprowadzać do
    > systemu :)

    Poczekam jeszcze do stycznia, może wygoogluję do tego czasu jakieś
    jeszcze podpowiedzi.

    > IMO - do każdej to samo wyjaśnienie :>

    Być może coś w nich pozmieniam - datę, jeśli nie będą składane razem :-)

    --
    Lejak
    j...@k...pl