eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNaliczenie odsetek ustawowych od zasądzonego wynagrodzenia (od kwoty brutto czy netto?) › Re: Naliczenie odsetek ustawowych od zasądzonego wynagrodzenia (od kwoty brutto czy netto?)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 29 Oct 2010 10:37:32 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Naliczenie odsetek ustawowych od zasądzonego wynagrodzenia (od kwoty
    brutto czy netto?)

    On Thu, 28 Oct 2010, Grzegorz P. Cibor wrote:

    > Tymczasem spotkałem się z interpretacją biura księgowego, że odsetki
    > w części "brutto" nie są należne mi, a rzekomo trafiają do urzędu
    > skarbowego wraz z należnym podatkiem dochodowym. I coś mi się tu nie
    > zgadza. Czyli niejako wiąże się z tym drugie pytanie: czy US traktuje
    > ze swojego punktu widzenia wynagrodzenie przyznane wyrokiem sądu jako
    > zaległe zobowiązanie, wymagające wpłaty podatku wraz z odsetkami?

    Nic z tego, masz rację - w przypadku wynagrodzenia, podatek należy
    się "od wypłaty" (ściślej: od "kwoty postawionej do dyspozycji"),
    a nie od kwoty należnej.

    > Moim zdaniem, skoro wynagrodzenie przyznawane pracownikowi jest w kwocie
    > brutto, to odsetki należą się od tej całej kwoty, a nie tylko części
    > uzyskanej po opodatkowaniu oraz odprowadzonych świadczeniach obowiązkowych.

    I takoż mi wychodzi, z zastrzeżeniem które napisałeś (że z kwoty
    brutto z odsetkami powinien być pobrany podatek, w efekcie zostanie
    do wypłaty kwota netto z odsetkami).

    pzdr, Gotfryd