  • 1. Data: 2007-04-05 17:14:07
    Temat: "Nazwa skrócona płatnika" - co to jest ???
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    moja żona zakłada firmę a ja jestem najemnikiem i takowej nie posiadam więc
    jesteśmy "zieloni" :(
    Przy zakładaniu konta w internecie jednym z wymaganych pól jest "Nazwa
    skrócona płatnika" (pole tuż za "Pełna nazwa firmy").
    Przeglądam papiery żony i niestety nie mogę nic takiego znaleźć :(
    Czy to jest jakać nazwa, którą trzeba wymyśleć ?
    Co powinna zawierać, skoro żona otwiera prywatną praktykę lekarską ?
    Czy jako "Nazwa skrócona płatnika" wystarczy imię i nazwisko ?

    Proszę, pomóżcie !

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-04-05 17:18:05
    Temat: Re: "Nazwa skrócona płatnika" - co to jest ???
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 kwietnia 2007 19:14
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ev3aos$ppi$1@news.onet.pl>):

    > Przy zakładaniu konta w internecie jednym z wymaganych pól jest "Nazwa
    > skrócona płatnika" (pole tuż za "Pełna nazwa firmy").

    Jakiego konta?

    Najczęściej jest taka krótka nazwa stosowana do identyfikacji po prostu...
    Jak ma ,,Skalpelek Żona Piotra'' w nazwie, to ja bym dał jako skróconą
    Skalpelek.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 3. Data: 2007-04-05 19:12:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2007, Piotrek wrote:

    > Przy zakładaniu konta w internecie jednym z wymaganych pól jest "Nazwa
    > skrócona płatnika" (pole tuż za "Pełna nazwa firmy").

    Tu mogą być 'kfiatki', bo trzeba wiedzieć co to za formularz
    i co autor miał na myśli.
    Dajmy na to - ZUS stosuje własne "nazwy skrócone", które NIE MUSZĄ być
    urzędową postacią nazwy skróconej. Znaczy taką określoną w ustawie.

    > Przeglądam papiery żony i niestety nie mogę nic takiego znaleźć :(

    Bo nazwa skrócona jest opcjonalna! Przedsiębiorca może (ale nie musi)
    zarejestrować sobie nazwę skróconą.
    Po prawdzie zapis o nazwie skróconej jest... powiedzmy niejasno
    ujęty w Kodeksie Cywilnym, niemniej np ja miałem (do grudnia zeszłego
    roku) "oficjalną" nazwę skróconą.

    > Czy to jest jakać nazwa, którą trzeba wymyśleć ?

    Nie wiem. Dla ZUSu się wymyśla, dla US podaje prawdziwą ;)
    I przykładowy ZUS w tym polu przyjmuje "część opisową" (znaczy tę
    część firmy która nie jest imieniem i nazwiskiem).

    pzdr, Gotfryd