  • 1. Data: 2004-03-11 09:08:06
    Temat: Nie moge odliczyc VAT z faktury!?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Gosc sprzedaje samochod i pisze tak:

    >Samochód zarejestrowany jako ciężarowy. Faktura VAT , bez możliwości jego
    odliczenia .

    Jak to jest mozliwe, ze nie moge odliczyc tego VATu? Proszony o wyjasnienie
    odpisal mi tak:

    >Jest to sprzedaż środka trwałego zakupionego na umowę kupna-sprzedaży.

    Czy to naprawde cos zmienia?

  • 2. Data: 2004-03-11 09:18:26
    Temat: Re: Nie moge odliczyc VAT z faktury!?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Piwek" <p...@g...pl> wrote in message

    > odliczenia .
    >
    > Jak to jest mozliwe, ze nie moge odliczyc tego VATu? Proszony o
    wyjasnienie
    > odpisal mi tak:

    > Czy to naprawde cos zmienia?

    miałam nieco podobną sytuację - zakupiliśmy samochód używany od firmy, która
    przy poprzednim stanie prawnym odliczyła VAT przy zakupie (samochód niby
    ciężarowy, z wpisem do dowodu rejestracyjnego, ale bez homologacji).
    Wystawili nam fakturę z 22% VAt, ale my już bez homologacji tego vAT nie
    mogliśmy odpisać.

    A czy facet napisał, z jaką stawką VAT chce sprzedać samochód?

    Magda

  • 3. Data: 2004-03-11 10:03:51
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > ciężarowy, z wpisem do dowodu rejestracyjnego, ale bez homologacji).
    > Wystawili nam fakturę z 22% VAt, ale my już bez homologacji tego vAT nie

    Moim zdaniem to inny przypadek. Nie mogliscie odliczyc VATu bo sie prawo
    zmienilo i mozna bylo odliczac VAT tylko za samochody z homologacja. Ten
    samochod jednak ma homologacje na ciezarowy.

    >A czy facet napisał, z jaką stawką VAT chce sprzedać samochód?
    Nie napisal. Twierdzi, ze nie moge odliczyc VAT z powodu tego , ze jest to
    sprzedaz srodka trwalego zakupionego na umwoe kupna-sprzedazy. Ale co to ma
    do rzeczy?

  • 4. Data: 2004-03-11 10:55:44
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > sprzedaz srodka trwalego zakupionego na umwoe kupna-sprzedazy. Ale co to

    Ano to, że on sobie tego VAT'u też nie odliczał przy zakupie! Teraz przy
    sprzedaży też go nie będzie odprowadzał - albo raczej wystawi fakturę bez
    VAT'u!

    Zlej to - nie kupuj od niego!

    MK.

  • 5. Data: 2004-03-11 11:50:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 11 Mar 2004 11:03:51 +0100, w <c2pdeg$8uv$1@inews.gazeta.pl>, "Piwek"

    > Ten
    > samochod jednak ma homologacje na ciezarowy.

    Może nie ma 500kg ładowności?

  • 6. Data: 2004-03-11 11:51:52
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    przy
    > sprzedaży też go nie będzie odprowadzał - albo raczej wystawi fakturę bez

    O teraz wyjasnienie z sensem. Dzieki. Masz racje pewnie o to chodzi. Szkoda
    bo fajne autko.

  • 7. Data: 2004-03-11 12:20:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Mar 2004, Piwek wrote:

    >+ Gosc sprzedaje samochod i pisze tak:
    >+
    >+ >Samochód zarejestrowany jako ciężarowy. Faktura VAT

    ...ze stawką "zw" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-11 12:21:46
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    >Może nie ma 500kg ładowności?

    ma ma bo to lanos.

  • 9. Data: 2004-03-11 14:17:48
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ma ma bo to lanos.

    Jak nie ma 500 kgs to sprawa jasna.Nie ma odliczenia.

    Ale sam fakt że lanos to jeszcze nic nie znaczy - miałem kiedyś "cieżarowe"
    SAXO 5.os z ładownością 505 kgs :-)
    Sprawdź w dowodzie rej.

    Pozdr

  • 10. Data: 2004-03-11 15:17:39
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 11 Mar 2004 15:17:48 +0100, w <c2pse0$5ts$1@news.onet.pl>, "jot.be"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jak nie ma 500 kgs to sprawa jasna.Nie ma odliczenia.
    >
    > Ale sam fakt że lanos to jeszcze nic nie znaczy - miałem kiedyś "cieżarowe"
    > SAXO 5.os z ładownością 505 kgs :-)
    > Sprawdź w dowodzie rej.

    Lanos ma 505kg :).