    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie uznanie VAT
    Date: Tue, 24 Sep 2002 20:52:54 +0200

    Użytkownik Bogdan napisał:

    > Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na jendo - słowo tzn "wyrok". Jako takiego
    > wyroku nie mam, tylko protokół UKS, w którym jest właśnie taka
    > interpretacja. Skoro wcześniej ktoś nie zapłacił podatku VAT to ja nie mam
    > prawa do jego odliczenia. W związku z powyższym będę zmuszony do zapłacenia
    > podatku który sobie odliczyłem plus oczywiście odsetki. Takie są wnioski
    > końcowe. Gdy w swojej skardze podniosłem że to bzdura to w odpowiedzi
    > dostałem właśnie takie uzasadnienie - patrz wyrok NSA.

    A widzisz - to troche zmienia postać rzeczy.
    Ale co by nie było, UKS musi podac Ci podstawę prawną - przepis,
    artykuł. Wyrok, jaki by nie był, podstawą prawną nie jest.
    Ktos zapomniał że w polskim prawie precedens jak źródło prawa formalnie
    nie istnieje.
    Oczywiście, gdyby to podatnik podpierał sie wyrokiem tej rangi to UKS o
    nieistnieniu precedensu zaraz by sobie przypomniał.
    Mozna podpierać się np. wyrokiem SN bo SN ma autorytet, ale żeby jedyne
    uzasadnienie oprzeć na jakims tam pojedynczym wyroku NSA, to lekka przesada.
    Walcz o swoje - domagaj się przedstawienia normy powszechnie obowiązującej.
    W wyroku który zacytowałes nie ma wzmianki że to interpretacja jakiegos
    konkretnego przepisu a jedynie "idei" podatku VAT. To trochę mało.
    Jako podatnik nie masz obowiązku znać teorii ekonomii w zakresie VAT.
    Wystarczy że znasz prawo.

    > Przepraszam za "oskalpowanie" mego przedmówcy w poprzednim poście.
    Mam nadzieję że przepiśca Ci wybaczy ;-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl