  • Data: 2023-10-05 16:54:30
    Temat: Re: Nie zaokraglili mnie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Oct 2023 12:20:54 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Od dawna mnie to denerwuje, ale co poradzę.
    >
    > Na studiach prowadziłem spływ szkoleniowy na Drawie. Ponad 30 osób. Żona
    > pierwszego dnia znała wszystkich z imienia. A ja przez 3 wieczory przy
    > ognisku siedziałem koło niej i tylko ją łokciem szturchałem: "A ten to
    > jak ma na imię?" i próbowałem sobie wbić do głowy, a minutę potem: "A
    > tamta?".

    Nie jestes sam :-)

    > Po 3 dniach opanowałem połowę imion i już tak zostało do końca spływu.

    Gorzej, jak spływ 3-dniowy :-)

    Ale z tym, ze tylko połowa, to juz faktycznie nienormalne.
    W klasie, w grupie na studiach, teraz w pracy - chyba więcej osob
    pamietasz ..

    > Jakby mnie przebadali to pewnie już wtedy by im wyszło, że mam
    > ograniczone zdolności poznawcze.
    >
    > Łudzę się nadzieją, że odpowiedni fragment mózgu nie jest zmarnowany,
    > tylko "poszedł na inne, ważniejsze cele".
    > W klasie maturalnej, gdy kiedyś nie było mnie na lekcji pani od
    > matematyki po napisaniu zadania z rachunku na tablicy powiedziała do
    > klasy tak: "Jakby Piotrek był to już mielibyśmy to rozwiązane. To chyba
    > nie jest źle jak uczeń w klasie maturalnej jest lepszy od swojego
    > nauczyciela?"

    Gorzej, jak po semestrze przychodzi student po zaliczenie, a w pokoju
    trzy osoby siedzą, i wszystkie nieznane :-)

    > Ostatnio zastanawia mnie takie zadanie z rachunku, ale nie zebrałem się
    > aby je policzyć. Którejś nocy wyszło mi, że chyba wiem jak policzyć.
    >
    > Losujemy M liczb z przedziału 1...N (mogą się powtarzać).
    > Jakie jest prawdopodobieństwo, że najmniejsza wylosowana liczba jest
    > tylko raz wylosowana.

    tematy z pr-stwa bywają zdradliwe.

    > Praktycznie chodzi o to, że 50 urządzeń losuje sobie opóźnienie (0..31,
    > (razy 10us)) wejścia na magistralę po zauważeniu, że jest wolna. Jakie
    > jest prawdopodobieństwo, że wysyłanym ramkom będzie/nie będie groziło
    > zderzenie?

    Collision Detection :-)
    Gorzej, jak po kolizji jest następna i następna ... Ethernet ma to
    dobrze zrobione ...

> [...]
    > jest właściwie cisza (kilka ms zajętości raz na 5s).
    >
    > A całe rozważanie wzięło się stąd, że jestem wściekły, że musimy (rynek
    > zmusza) wdrożyć durną normę której skutkiem będzie 600 krotne
    > zwiększenie poboru prądu na nadawanie bezsensownych ramek przez RS485 i
    > do tego brak możliwości ponadawania urządzeniom lokalnych numerów (mają
    > mieć je nadawane przy podłączaniu każdego z osobna). Nie wyobrażam sobie
    > ile to dodaje roboty instalatorom. Mam wrażenie, że cofamy się 30 lat.
    > Kombinujemy jak to trochę oszukać, aby jednak działało normalnie.

    Duzo tych urzadzen? Jeden Dip-switch, i niech ustawiają.

    > Noszę się z zamiarem napisania do IEC, że jak już tworzą normę dla
    > ułomnych programistów, to nie powinni blokować możliwości zrobienia tego
    > dobrze. A norma jednoznacznie zabrania zrobienia tego tak jak my mamy
    > 'od zawsze'.

    Dziwne. W ethernecie sie sprawdza, w BT itp ... a, no tak, one
    numerowane fabrycznie, to jest sie na czym oprzec.

    PnP tez jakos robił "discovery".

    J.