    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie zaokraglili mnie
    Date: Tue, 10 Oct 2023 12:03:40 +0200
    <uf7404$mv3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uf92o6$ctu$2$cef@news.chmurka.net>
    <ufe766$npv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ufelsb$vu8$1$cef@news.chmurka.net>
    <ufenvi$1nj$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uff7qa$aug$1$cef@news.chmurka.net>
    <ufgpla$mlv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1izs0b9cq1t51$.1e3rbamcgizm2$.dlg@40tude.net>
    <ufotlr$urd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1gyqxo48izxlg$.wcs75esfs2g6$.dlg@40tude.net>
    <ug35qt$hgh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    On Tue, 10 Oct 2023 11:39:19 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Tak w ogóle teraz zauważyłem, że skrót pomyliłem - SPTK.
    > SKPT to co innego było.

    Mnie o to tego Przodownika chodzi.
    Przewodnik miało byc ?

> [...]
    > przeciągnęliśmy 100m brzegiem, ale koleżanka się uparła, że przedrze się
    > rzeką. Opalaliśmy się 2h czekając aż on pokona te 100m. Rzeką było
    > pewnie ze 300m (meandrowała w tych chaszczach).
    > Następnego roku kolega, który nie płynął poprzednio planował powtórzyć
    > ten wyczyn a tu nie ma chaszczów i jest pogłębiony prosty rów do
    > przepłynięcia w minutę.
    >
    > Co do trudności to W Polsce nie ma chyba, rzeki o stopniu ponad 2.5.
    > Może na wiosnę jak śniegi spływają jakieś górskie strumyki (normalnie
    > nie do przepłynięcia bo za mało wody) będą miały 3.

    Na Dunajcu Słowacy czasem cwiczą, ale nie wiem czy o się liczy.

    tzn takie gorskie-sportowe
    https://youtu.be/bPiChXQNqXw?t=298

    a to nawet nasi.

    A tu wersja amerykanska
    https://youtu.be/p7FeeKCX16A?t=20

    > Najtrudniejsze co ja pływałem to 4.
    > Pamiętam w Jugosławii jedną 5-kę, którą tylko oglądaliśmy z wysoka z
    > wiszącego mostka. Na drzewie było przybite wiosło z informacją, że 2
    > tygodnie temu zginął tu kajakarz.

    Na kajakach to ja sie nie znam,
    ale ostrzegano ze nawet niewielki próg wodny, np pół metra, stanowi
    poważny problem. Za progiem tworzy sie stacjonarny wir, ktory nie
    puszcza.

    https://www.youtube.com/watch?v=fDIc5DiXtUg

    > Nie znam.

    A tam kolizje były na porządku dziennym.

> [...]
    > zapytany. Przecież gdybym pisał o systemie odpytywania nie byłoby w
    > ogóle tematu zderzeń ramek.
    >
    > Mały system - kontroler + 2 czytniki. Kontroler raz na 4s pyta każdego -
    > 'jesteś tam jeszcze' = 4 mniej więcej 1ms ramki na 4s. Czyli 99,9% czasu
    > na szynie nic się nie dzieje. Więc jak czytnik odczyta kartę i chce ją
    > wysłać to z prawdopodobieństwem 99,9% zrobi to natychmiast a z
    > prawdopodobieństwem 0.1% musi poczekać góra 1ms. No i jest pewne ryzyko,
    > że się z którąś ramką zderzy. Zderzyć może się tylko z 3 ramkami (ze

    A Ethernet dobrze działa nawet jak 30 komputerow na kablu
    asynchronicznie nadaje.
    Co prawda teoretycy liczą jakies pr-stwa, ale w praktyce się nie
    zdarza :-)

    > To działa praktycznie zawsze piorunem i co najważniejsze czytnik zużywa
    > na nadawanie bardzo mało prądu.
    > Kiedyś dawno mieliśmy problem w czytnikach, że stabilizator tak się
    > nagrzewał, że PTC wyłączał zasilanie. Od wtedy patrzymy na każdy
    > wydzielany mW (liniowa stabilizacja z 12..24V na 3V3).
    >
    > A teraz nas zmuszają do działania z odpytywaniem (wolno się odezwać
    > tylko gdy kontroler pyta). Aby zapewnić możliwość szybkiego wysłania
    > krytycznych informacji (tamper) pytać trzeba możliwie najszybciej -
    > czytnik zamiast jednej ramki na 4s będzie wysyłał nawet 100 ramek na
> [...]

    Dasz wiekszy radiator na stabilizatorze, ale będzie zgodnie z normą
    :-)

    J.