    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie zaokraglili mnie
    Date: Wed, 11 Oct 2023 11:07:59 +0200
    <ufe766$npv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ufelsb$vu8$1$cef@news.chmurka.net>
    <ufenvi$1nj$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uff7qa$aug$1$cef@news.chmurka.net>
    <ufgpla$mlv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1izs0b9cq1t51$.1e3rbamcgizm2$.dlg@40tude.net>
    <ufotlr$urd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1gyqxo48izxlg$.wcs75esfs2g6$.dlg@40tude.net>
    <ug35qt$hgh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6...@4...net>
    <ug3tcd$7hg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    On Tue, 10 Oct 2023 18:21:12 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Nie.
    > Nazwy oddają charakter czasów w których powstawały :)

    A, to dobre mialem skojarzenia :-)

    > http://www.msw-pttk.org.pl/odznaki/reg_kadry/reg_ptk
    .html

    > To jest sztuczny tor slalomowy, którego nie było 'za naszych studenckich
    > czasów'. To jest nie więcej niż 2 w skali trudności. Jak chcesz prosto
    > przepłynąć to praktycznie nic ci nie grozi. Dopiero jak chcesz pokonać
    > wszystkie bramki (niektóre pod prąd) i to jeszcze na czas to może się
    > zdarzyć wywrotka.

    A nie ma tam kawałków, gdzie jest "naturalny tor slalomowy" ?

    > Za to był 'Ptasi uskok' (teraz zalany przez zaporę) na którym były
    > obowiązkowe 2 tygodniowe szkolenia dla osób zakwalifikowanych na wyjazd
    > na organizowaną przez 'Bystrze' z Krakowa wyprawę na górskie rzeki
    > Jugosławii.

    Dobra zmiana :-)

    > Strażacy postanowili poćwiczyć ratowanie człowieka z odwoju na progu na
    > Dunajcu i utopili jednego z nich (zdaje się, że poszedł na ochotnika).

    No i to chyba wlasnie ta akcja.
    Ale takich progów na gorskich rzeczkach chyba troche jest ?

> [...]
    > wodospadu, a dziób oparty o ten próg. Trwało to może minutę. Jak mi w
    > końcu zerwało fartuch i wlało połowę kajaka wody to jakimś cudem dziób
    > odpuścił i spłynąłem. Znalazłem się w całej tej kipieli z bardzo, ale to
    > bardzo niestabilnym kajakiem a kibice krzyczeli, że szybko do brzegu.
    > Nie da się szybko, bo każdy drobny przechył może spowodować wywrotkę bo
    > woda się przelewa.
    >
    > Na tej samej rzece brat dopłynął akurat do grupy, która próbowała
    > ratować dziewczynę, która wpadła w taką zastawkę. Nie uratowali jej.
    >
    > Najwyższy próg jaki skakałem (w Jugosławii) to 3,5m.

    A tu wlasnie takie malenstwo, wydawałoby się, ze niegrozne ...

    > My dopuszczamy do 50 urządzeń na RS485. Nawet dla 100 nie będzie
    > problemu. Tylko, że u nas normalnie nikt nie ma nic do nadawania więc
    > tylko raz na 4s polecą 1ms ramki do każdego i z powrotem.

    > Tylko, że wszystko zalane tą masą wepuranową i nie wiem, czy radiator
    > cokolwiek da :)

    Dawno dawno temu, były komputery Atari 800XL, zasilacz mialy zwykly
    transformatorowy, ze stabilizatorem, i wszystko zalane jakąś twardą
    zywicą. I dawal radę.
    Choc czasem nie dawal, i wtedy naprawa do była kowalska robota -
    trzeba było rozbić zywicę :-)

    J.