    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niekompletny zestaw komputerowy a środki trwałe
    Date: Sat, 19 Feb 2005 22:25:09 +0100

    On Fri, 18 Feb 2005, Krzyś wrote:

> [...]
    >+ dysków twardych), którego wartość rynkowa przekracza 3500 zł i na który nie
    >+ posiadam żadnych rachunków.
    >+
    >+ Jak rozumiem zestaw taki nie może zostać wniesiony jako środek trwały, gdyż sam
    >+ w sobie po prostu nie jest kompletny i nie działa. Poza tym nie zależy mi na
    >+ tym &#8211; nie chcę go amortyzować, ponieważ część sprzętu dostałem w użytkowanie
    >+ pewnie rodziłoby to kolejne formalności z jakimiś umowami użyczenia. W związku
    >+ z tym, czy mogę potraktować sprzęt jako wyposażenie i wpisać do EW?

    Zlituj się :)
    Zaliczyć do EW i *potraktować jako koszt* można TYLKO "materialne
    składniki DG *NABYTE W CELU* gospodarczym".
    W odróżnieniu od ST (kiedy to wystarczy) - przy wyposażeniu NIE
    wystrczy żeby coś "było własnością podatnika" żeby z tego zrobił
    się koszt...
    Czy może "wniesienie" ma być w momencie powstawania lub *zmiany
    umowy* spółki ? (ale to IMO również tylko przy ST da KUP !)

    >+ Albo
    >+ jeszcze lepiej, czy mogę go "rozebrać" na części i nie ewidencjonować go
    >+ nigdzie

    Moment.
    Jak NIE CHCESZ nic zaliczać w KUP (widzę niżej że jednak docelowo
    "coś" chcesz :))... to o co pytasz ? :)
    Kontrowersyjny zapis z ustawy (do 2002) o tym iż przychodem są
    "materialne składniki wykorzystywane w DG" został już doprowadzony
    do porządku (i liczy się tylko to co "wpisano do ewidencji").

    >+ Owe dyski, pamięć i inne brakujące części (o sumarycznej wartości mniejszej niż
    >+ 3500 zł) chciałbym zakupić na spółkę, wrzucić w koszty i złożyć z wszystkiego
    >+ serwer do wykorzystywania przez spółkę. Czy mogę zrobić coś takiego?

    A to co innego.
    Ale powstaje dość trudny problem, IMO, może ktoś skomentuje:

    - bez wprowadzenia *jakoś* owych części do spółki ktoś może się
    przyczepić skąd się wzięły
    - jeśli "spółka" ma kupić owe części od ciebie to "kupisz sam od
    siebie". Bez sensu z cywilnego p. widzenia
    - jak w S.C. będziecie używać *twoich* rzeczy do *waszych* interesów
    to formalnie pozostali wspólnicy .... uzyskają dochód :] (był
    kiedyś artykuł w prasie)
    - wprowadzenie do majątku spółki wymaga zmiany umowy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)