eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNieodpłatne przyjęcie iumowa użyczenia środka trwałego- stawka amortyzacji › Re: Nieodpłatne przyjęcie iumowa użyczenia środka trwałego- stawka amortyzacji
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nieodpłatne przyjęcie iumowa użyczenia środka trwałego- stawka
    amortyzacji
    Date: Wed, 17 Sep 2008 03:19:08 +0200

    On Tue, 16 Sep 2008, Marek wrote:

    > :)

    :)

    > Osoba prawna,
    > przypadek a:) nieodplatne przyjęcie (PT)
    > przypadek b:) umowa użyczenia
    >
    > w obu problem niezmienności/możliwości zastoswania innej stawk
    > amortyzacyjnej niż u przeoazującego. Że metody naliczeń zmienić nie można,
    > to wiem.

    A przepis możesz podać?
    Zastrzegam, że na PK nie znam się wcale więc *rachunkowy* aspekt
    amortyzacji stanowi jak dla mnie abstrakcję.
    Wiem dość, żeby mieć świadomość, iż często stosowane utożsamianie
    (stosowanie tych samych zasad i stawek) amortyzacji rachunkowej
    i podatkowej należy do częstych błedów - bo rzadko jest tak
    że POWINNY być identyczne :), tyle mi starcza.

    Pozostając na gruncie podatkowym:
    ochodowym-od-osob-prawnych-1_2_128.html
    ...art. 16i wskazuje WYŁACZNIE na wszelkie przekształcenia, aporty i tym
    podobne "wkłady" jako podstawę do ograniczenia o ktorym piszesz.
    Nieodpłatne przyjęcie to zwyczajne "nabycie" (które być może stanowi przy
    okazji przychód). Użyczenie nie kwalifikuje się IMO do amortyzacji
    nijak.
    Skąd bierzesz obowiązek "zachowania metody"?
    Przecież jakbym Ci podarował jakiś ST, to najpierw musiałbym mieć
    obowiązek ujawnienia faktu, że dany ST był ujęty w ewidencji
    a potem jeszcze dodatkowo "metody".
    A nie mam. Podarowałbym i nie powiedział.
    Więc skąd byś wziął tę wiedzę?
    :D

    pzdr, Gotfryd