    From: "Kosmo" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niepodpisywanie faktury VAT i niezamówione uslugi??
    Date: Tue, 24 Aug 2004 14:49:59 +0200

    > Wreszcie może niektórzy nauczą się, że faktura *nie jest* właściwym
    > dokumentem do potwierdzania odbioru towaru albo wykonania usługi. Do
    > tego celu służą całkiem inne dokumenty (np WZ w wypadku towarów)

    Tyle że temat traktuje o usługach nie zamówionych... a teraz odwrucę to :
    wykonałem komuś usługę (konserwacja drukarki powiedzmy...) wystawiam fakturę
    z 7 dniowym terminem i po 7 dniach dzwonie z ponagleniem i dowiaduje sie że
    usługi nie było... na to też jest jakiś dodatkowy dokument (jedyne co mi
    przychodzi do głowy to protokół przekazania usługi)?? No i jakoś na stacjach
    benzynowych Shell dostaję fakture bez podpisu ale WZ już nie... dlaczego??
    Skoro faktura z tamtąd nie spełnia warunku dowodu księgowego to jak ją
    księgować (dowód przecież musi mieć podpisy art 22 pkt 5 i 6 ustawy o
    rachunkowości). Ostatnio w sklepie kupiłem żarówkę oszczędną dostałem
    fakture bez podpisów, WZ nie?? kto popełnił błąd ja(bo powinienem żądać
    dowodu księgowego) czy sklep (bo mogę się wyprzeć w przypadku odroczonej
    płatności) ?? A co z usługami gdzie łaczy sie pracę (robociznę) z
    częściami??? co tu jest dowodem księgowym jeśli nie faktura na której
    napiszę: "towar i sprzęt po naprawie odebrano"?? tej też nie należy
    podpisywać??