  • 1. Data: 2007-03-23 11:50:36
    Temat: Niepoprawny nip na fakturze eu
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    Witam,
    zakupilem towar od kontrahenta z niemiec.
    Otrzymalem fakture, na ktorej podany jest niepoprawnie moj nip (pomylka w
    pierwszej cyfrze), reszta danych jest poprawna.
    Co trzeba zrobic w takiej sytuacji w przypadku gdy prosba o wystawienie
    korekty nie skutkuje?

    pozdrawiam,olgierd

  • 2. Data: 2007-03-23 13:49:09
    Temat: Re: Niepoprawny nip na fakturze eu
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > pierwszej cyfrze), reszta danych jest poprawna.
    > Co trzeba zrobic w takiej sytuacji w przypadku gdy prosba o wystawienie

    to Niemiec może mieć problem - bo wystawił fakture bez vatu dla nieistniejącego
    euronipu - napisz mu to

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-03-23 16:57:37
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 23 marca 2007 12:50
    (autor olga
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <eu0eo3$2di$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > pierwszej cyfrze), reszta danych jest poprawna.
    > Co trzeba zrobic w takiej sytuacji w przypadku gdy prosba o wystawienie

    I chyba słusznie, bo takie rzeczy to nabywca notą koryguje. Przynajmniej w
    PL, może w EU jest inaczej....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 4. Data: 2007-03-23 23:24:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2007, Wrak Tristana wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 23 marca 2007 12:50
    > (autor olga publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <eu0eo3$2di$1@news.onet.pl>):
    >
    > I chyba słusznie, bo takie rzeczy to nabywca notą koryguje.

    *Może* skorygować, to prawda.

    Ale tak offtopicznie - widziałem już wiele umów z magicznym paragrafem:
    "płatność zostanie dokonana, po zaakceptowaniu przez strony protokołu
    przekazania, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury[...]".
    Albo jakoś podobnie. Ale z trzema ostatnimi słowami.

    Prośba o korektę skutkuje wtedy znacznie bardziej ;) i przynajmniej
    wiadomo że nie zostaną jednocześnie wystawione korekta i nota korygująca.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-03-25 14:22:29
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 24 marca 2007 00:24
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0703240019020.580@athlon64>):

    > *Może* skorygować, to prawda.
    > Prośba o korektę skutkuje wtedy znacznie bardziej ;) i przynajmniej
    > wiadomo że nie zostaną jednocześnie wystawione korekta i nota korygująca.

    A to tak wolno korygować NIP Fakturą Korygującą?

  • 6. Data: 2007-03-26 03:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Mar 2007, Wrak Tristana wrote:

    > A to tak wolno korygować NIP Fakturą Korygującą?

    Przepraszam za odpowiadanie pytaniem :) - ale czego nie wolno
    niby skorygować f-rą korygującą?
    Rozumiem jesteś byłą "szarą eminencją" :) czy jak to tam szło
    w nicku :), to wydaje mi się NIEMOŻLIWE żebyś nigdy nie potknął
    się o dyskusję kończącą się cegłówkę (do przywalenia, w roli
    argumentu, z wielkim hukiem ;)) o treści:
    "bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury"!

    pzdr, Gotfryd