  • 1. Data: 2002-03-01 14:08:25
    Temat: Nierówne 50% udziały?
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

    W spółce cywilnej jest 2 wspólników - po 50% udziałów. Program Rachmistrz
    tworząc PIT5 pokazuje nierówne przychody i wydatki. Jeden wspólnik ma
    stratę, a drugi nie. Czy wpływ na to może mieć ewidencja pojazdów? Czy
    należy rozróżniać wydatki na paliwo w tym momencie, tzn każdemu wspólnikowi
    księgować faktycznie wydatkowaną kwotę? Przecież to bez sensu - wspólnicy
    mogą przecież wymieniać się samochodami. Zaznaczam że auta nie sa środkami
    trwałymi, a jedynie są udostępniane na użytek firmy. Z góry dzięki za pomoc.

    Aleksandra

  • 2. Data: 2002-03-01 21:18:38
    Temat: Re: Nierówne 50% udziały?
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Aleksandra <a...@3...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5o1om$3bl$...@n...tpi.pl...
    > W spółce cywilnej jest 2 wspólników - po 50% udziałów. Program Rachmistrz
    > tworząc PIT5 pokazuje nierówne przychody i wydatki. Jeden wspólnik ma
    Olu, wydatki na paliwo bez wzgledu na to ile ktory wspolnik wydal wpisujesz
    do ksiegi jako koszty.
    Sprawdz ustawienia w programie bo niemozliwe jesli masz ustawione po 50 %
    zebu program wyliczal nirowne kwoty. Chyba ze ten Twoj Rachmistrz /nie znam/
    jest do kitu?
    Dopiero zaczynasz na nim dzialac?
    Anusia

  • 3. Data: 2002-03-02 08:38:57
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net> wrote in message

    > Użytkownik Aleksandra <a...@3...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a5o1om$3bl$...@n...tpi.pl...
    Rachmistrz

    nie znam tego "rachmistrza", ale nie chodzi o udzialy, tylko o udzial w
    zyskach i
    udzial w stratach, ktory domyslnie jest taki sam jak w zyskach, ale
    niekoniecznie.

    I trzeba jeszcze sprawdzic "wydatki na ubezpieczenie o ile nie zostaly
    uwzglednione w koszcie uzyskania przychodow". jesli np jeden wspolnik placi
    "pelny ZUS", a drugi tylko zdrowotne,
    (bo ma x.etatu powyzej placy minimalnej), to po podliczeniu "pita" wyjda
    rozne podstawy opodatkowania.
    I wtedy TO JEST NORMALNE.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-03-02 18:29:22
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

> [...]
    > Sprawdz ustawienia w programie bo niemozliwe jesli masz ustawione po 50 %
    > zebu program wyliczal nirowne kwoty. Chyba ze ten Twoj Rachmistrz /nie

    W Rachmistrzu pierwszy raz zamykam rok, a przez cały rok nie robilam pitów
    bo była strata. Ogólnie w Rachmistrzu jest wiele błędów więc nie zdziwię się
    jeśli i tu coś będzie namieszane.
    Jeszcze jedno pytanie: Czy mam sobie wystawić - jako właścicielowi jakis pit
    (tak jak pracownikom o dzieło wystawiam PIT8B) zanim będę wypełniać ten
    główny PIT36 czy jaki tam - wszystko robię po raz pierwszy:)

    Pozdrawiam
    Aleksandra

  • 5. Data: 2002-03-02 18:33:54
    Od: "Aleksandra" <a...@3...pl>

> [...]
    > "pelny ZUS", a drugi tylko zdrowotne,
    > (bo ma x.etatu powyzej placy minimalnej), to po podliczeniu "pita" wyjda

    Tak włeśnie jest przez 2 ostatnie miesiące roku, ale wychodzi dokładnie na
    odwrót - ten co płaci tylko zdrowotne ma niedużą stratę, a ten z pełnymi
    składkami - nieduży zysk:) Sprawdzę jeszcze dokładnie ustawienia.

    Pozdrawiam
    Aleksandra

  • 6. Data: 2002-03-02 22:07:55
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Aleksandra <a...@3...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5r5dt$ota$...@n...tpi.pl...

    Sobie PIT-u nie wystawiasz lecz sporządzasz PIT-36 w oparciu o KPiR.