  • 1. Data: 2003-07-15 10:29:57
    Temat: Nierozliczona f-a VAT
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    Sytuacja nastepujaca: nie jestem pewien czy dany towar/usluge moge wrzucic w
    koszty i biore fakture "na wszelki wypadek". Potem okazuje sie ze nie moge. Czy
    taka fakture musze trzymac tak jak kazda inna, rozliczona czy moge z czystym
    sumieniem wyrzucic ja do kosza?
    I jeszcze jedno - zalozmy ze kupuje cos od goscia na allegro ktory wystawia
    faktury. Potem, w czasie kontroli wychodzi, ze podpucha bo firma krzak itp.
    Jakie sa konsekwencje dla mnie?

    Pozdrawiam serdecznie
    Konrad Inglot

  • 2. Data: 2003-07-15 13:11:34
    Temat: Re: Nierozliczona f-a VAT
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

> [...]
    moge. Czy
    > taka fakture musze trzymac tak jak kazda inna, rozliczona czy moge z
    Skoro nie chcesz jej ująć w rozliczeniach związanych z prowadzoną
    działalnością gospodarczą to spokojnie możesz ją wyrzucić.
> [...]
    wystawia
    > faktury. Potem, w czasie kontroli wychodzi, ze podpucha bo firma krzak
    Bardzo przykre jeśli na fakturze jest VAT i go odliczasz, gdyż w trakcie
    kontroli, gdy wyjdzie, że taka firma nie istnieje lub nie jest
    zarejestrowana dla celów vat albo gdy nie ujęła tej faktury u siebie to
    odrzucą Ci tą fakturę, doliczą karę 30% i odsetki.

  • 3. Data: 2003-07-15 13:40:12
    Od: k...@p...onet.pl

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro nie chcesz jej ująć w rozliczeniach związanych z prowadzoną
    > działalnością gospodarczą to spokojnie możesz ją wyrzucić.

    Jestes pewny? Bo gdzies mi sie obilo o uszy ze to wcale nie jest tak prosto i
    bez wzgledu na rozliczenie/nie rozliczenie faktury trzeba ja archiwizowac.
    Chcialbym wiedziec na 100% :)

> [...]
    > zarejestrowana dla celów vat albo gdy nie ujęła tej faktury u siebie to
    > odrzucą Ci tą fakturę, doliczą karę 30% i odsetki.

    To jeszcze nie tak zle biorac pod uwage potencjalne kwoty transakcji. Balem sie
    ze z automatu jest X kzl kary + odsetki + regularne kontrole.

    Pzdr
    Konrad

  • 4. Data: 2003-07-15 15:24:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2003, Bohdan wrote:

> [...]
    >+ Skoro nie chcesz jej ująć w rozliczeniach związanych z prowadzoną
    >+ działalnością gospodarczą to spokojnie możesz ją wyrzucić.

    Jak pamiętam to przy jednym z ostatnich wałkowań tej kwestii
    był głos że jednak lepiej zostawić; IMHO słusznie, opisując
    "nie zaliczono w koszt".
    Co powiesz w razie sugestii ze to był towar handlowy który
    "sprzedałeś na lewo" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-16 01:51:32
    Temat: Re[2]: Nierozliczona f-a VAT
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 15 lipca 2003 o godzinie (17:24:58) napisano:

> [...]
    GSn> "nie zaliczono w koszt".
    GSn> Co powiesz w razie sugestii ze to był towar handlowy który

    A co to za towar handlowy, ktory nie moglby byc kosztem?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2003-07-16 06:23:57
    Temat: Re: Re[2]: Nierozliczona f-a VAT
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Krzysztof A. Ziembik wrote:

    > A co to za towar handlowy, ktory nie moglby byc kosztem?

    Np. towar zużyty na cele osobiste

  • 7. Data: 2003-07-16 08:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
> [...]
    >+ GSn> "sprzedałeś na lewo" ;)
    >+
    >+ A co to za towar handlowy, ktory nie moglby byc kosztem?

    To nie to miałem na myśli. Dokonujesz zakupu "towaru X" z myślą
    że będziesz używał jako wyposażenia (no, nie mam pomysłu
    co konkretnie autor pytania miał na myśli). Jednak rezygnujesz
    z uznania za wyposażenie (a tym samym KUP) "bo coś tam",
    wyrzucasz fakturę.
    I *zarzut* może brzmieć: "to był Pana towar handlowy który
    został sprzedany z pominięciem dokumentacji" !
    Nie sugeruję że to *był* towar handlowy, tylko że zostanie
    zasugerowane iż tak było - a został sprzedany "na lewo" :)
    Jeśli ta faktura leży i jest opisana że nie uznałeś za KUP
    "bo coś tam" - to nie ma powodu uznać że oprócz tej jednej
    faktury była setki innych :], jeśli jej nie ma (np. przy
    kontroli krzyżowej) - to choćby samo sprawdzanie że
    nie jesteś słoniem może być uciążliwe :[ (jak to ktoś ujął:
    "szkoda czasu" :))

    pozdrowienia, Gotfryd