  • 1. Data: 2003-06-30 22:02:32
    Temat: Nieściągalna należność za fakturę - co robić?
    Od: "emvu" <e...@p...fm>

    Mam kłopot ze ściągnięciem należności za fakturę. Kwota nie przekracza 500
    zł, więc przypuszczam, że nie opłaca mi się występować o to do sądu.
    Niestety, faktura jest wystawiona, więc podatki też muszę za nią zapłacić.

    Czy jest możliwość anulowania w/w faktury, lub choćby jakkolwiek odliczenia
    kwot wpisanych w kpir i vat? Przecież zapłaty nie otrzymałem, a nie dość że
    na tym tracę, to jeszcze mam podatek dochodowy i vat z własnej kieszeni
    dopłacić?

    Może jest jakiś sposób??
    Prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2003-06-30 23:08:05
    Temat: Re: Nieściągalna należność za fakturę - co robić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, emvu wrote:

> [...]
    >+ kwot wpisanych w kpir i vat? Przecież zapłaty nie otrzymałem, a nie dość że

    Było coś tak miesiąc wstecz na *.podatki (widzę że jest crosspost),
    wynikało z tego że w koszt możesz uznać samodzielnie (właśnie ze względu
    na to że koszty sądowe mogą przekroczyć kwotę do odzyskania :]),
    z UoPDoOF:
    +++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:
    20) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem takich
    wierzytelności nieściągalnych, które uprzednio na podstawie art. 14
    zostały zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność
    została uprawdopodobniona,
    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20, uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty.
    ----

    >+ na tym tracę, to jeszcze mam podatek dochodowy i vat z własnej kieszeni
    >+ dopłacić?

    Wyszło (AFAIR) że na VAT nie ma rady :(

    >+ Może jest jakiś sposób??

    Co do VATu - nie mam pojęcia czy do 1 roku da rady skorygować.
    Chyba nie, bo zwrotu towaru nie ma :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-01 09:32:06
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Wyszło (AFAIR) że na VAT nie ma rady :(

    > Co do VATu - nie mam pojęcia czy do 1 roku da rady skorygować.
    > Chyba nie, bo zwrotu towaru nie ma :(
    ----------------------------------
    Na Vat nie ma rady była sprzedaż nie ma podstawy do korekty o anulowaniu też
    nie ma mowy .Korygować można o upusty premie zwroty a nie brak zapłaty.
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-07-01 09:41:40
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Ja mam klienta który powiedział, że nie zapłaci za fakturę. Więc kazałam mu
    zwrócić towar. I tu chyba nie będzie problemu z korektą, ale druga pozycja
    faktury to abonament za udostępnienie konta e-mail (konto zostało
    odłączone). Czy to też może zostać skorygowane?
    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 5. Data: 2003-07-01 09:57:47
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bdrl4t$kl8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > faktury to abonament za udostępnienie konta e-mail (konto zostało
    > odłączone). Czy to też może zostać skorygowane?
    ----------------------------------
    Zwrot towaru to owszem korekta może być tylko pamiętaj o podpisanej kopi dla
    siebie.Co do abonamentu to już mam wątpliwość konto zostało podłączone więc
    jakaś usługa czyli osoba korzystała chyba z tego konta .Przykro mi ale nie
    bardzo wiem .A ten abonament to jest za jakiś okres ?
    Wiola

  • 6. Data: 2003-07-01 16:21:42
    Temat: Re[2]: Nieściągalna należność za fakturę - co robić?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Twoje przypuszczenie jest prawdziwe tylko w skrajnych sytuacjach
    (jezeli bedziesz mial drogiego adwokata, dluznik bedzie niewyplacalny,
    Twoj czas jest cenniejszy, itp.). Jesli dasz rade sam zlozyc pozew (co
    wydaje mi sie czynnoscia srednio trudna), to bedzie Cie to kosztowalo
    tylko oplate sadowa i pare zlotych na listy polecone, ktora to koszty
    na koncu zostana sciagniete z dluznika.

    Gotfryd zas napisal:
    GSn> Było coś tak miesiąc wstecz na *.podatki (widzę że jest crosspost),
    GSn> wynikało z tego że w koszt możesz uznać samodzielnie (właśnie ze względu
    GSn> na to że koszty sądowe mogą przekroczyć kwotę do odzyskania :]),

    Hmm... pewie interpretacja urzednikow z US jest dosc roznorodna w tym
    zakresie, ale w moim US za spelnienie warunkow z art.23.1 Uopdof uznaja
    tylko postanowienia komornika o umorzeniu postepowania egzekucyjnego +
    oswiadczenie podatnika (wKF: informacja ustna, nie pisemna).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-07-01 17:23:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tylko postanowienia komornika o umorzeniu postepowania egzekucyjnego +
    >+ oswiadczenie podatnika (wKF: informacja ustna, nie pisemna).

    Przyznam że obawiam się iż takie podejście US "na dzień dobry"
    jest prawdopodobne :(
    Niemniej... *ustawy* chyba US nie podważy ??
    Konkretnie art.23.2.3 :)
    Kwotę... no przy 500 zł i wypłacalnym dłużniku chyba masz rację,
    mogą podważać. Na zdrowy rozum - i mając "oczywistą" umowę,
    co istotne - to bym na miejscu pytającego przećwiczył drogę sądową ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-03 12:08:53
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > jakaś usługa czyli osoba korzystała chyba z tego konta .Przykro mi ale nie
    > bardzo wiem .A ten abonament to jest za jakiś okres ?

    To miał być abonament roczny a konto zostało odłączone po około 2
    miesiącach.
    Pozdrawiam
    MonikaM