    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niewysłane deklaracje ZUS
    Date: Mon, 24 Jan 2005 18:00:25 +0100

    olazalamana@oppp napisał(a):
    > Witam
    > Problem jest następujący.Otrzymałam pismo z ZUS że od 10/2004 do 12/2004 r.ZUS
    > nie otrzymał deklaracji DRA.Rozliczenia prowadzi biuro księgowe.Nadmieniam że
    > składki zostały w pełni i w terminie opłacone,a ich wysokość została podana
    > przez pracownika owego biura.
    > Jeżeli biuro ich faktycznie nie wysłało (w co nie za bardzo wierzę) to co z tego
    > tytułu może mi grozić? Czy wogóle coś mi grozi,czy to będzie tylko kwestią
    > uzupełnienia........a może to bałagan w ZUS-ie?

    Pytanie czy płacisz składki wyłąznie za siebie czy jeszcze za kogos
    innego (pracownicy, zleceniobiorcy).
    Jeżeli tylko za siebie to nie masz obowiązku składania miesiecznych
    deklaracji DRA.
    Ostatnio dwóch moich klientow dostało informację że nie złożono
    deklaracji za 10 i 11 2004.
    Jak sie okazało kłopot w tym że składam deklaracje raz na kwartał, jak
    się zmieniaja skłądki, chociaz i tego nie mam obowiązku (ale wtedy
    łatwiej mi kontrolowac kiedy zkladki sie zmieniają) i cos sie w
    zusowskim systemie, delikatnie mówiąc, pitoli.
    Pani w ZUSie poprosiła mnie żeby dla porzadku przesłac te deklaracje, bo
    wprawdzie system powinen sam naliczać, rozliczać itp ale tego nie robi i
    maja lukę. Więc wyslałam, co mi szkodzi, dużo roboty to nie jest.

    Ale to sa przypadku jednoosobowych przedsiębiorców płacacych tylko za
    siebie. Nie wiem jak jest w Twoim przypadku.
    Ale mogę cie pocieszyć - zusowski system jest taki pokręcony że jak się
    złoży deklaracje z opóźnieniem to nic niekomu nie robią bo nie są do
    końca pewni kto zawinił :-).
    Przynajmniej ja nie słyszałam o żadnych szykanach ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813