  • 1. Data: 2005-01-24 16:49:49
    Temat: Niewysłane deklaracje ZUS
    Od: "olazalamana@oppp" <n...@o...pl>

    Witam
    Problem jest następujący.Otrzymałam pismo z ZUS że od 10/2004 do 12/2004 r.ZUS
    nie otrzymał deklaracji DRA.Rozliczenia prowadzi biuro księgowe.Nadmieniam że
    składki zostały w pełni i w terminie opłacone,a ich wysokość została podana
    przez pracownika owego biura.
    Jeżeli biuro ich faktycznie nie wysłało (w co nie za bardzo wierzę) to co z tego
    tytułu może mi grozić? Czy wogóle coś mi grozi,czy to będzie tylko kwestią
    uzupełnienia........a może to bałagan w ZUS-ie?

    pozdrawiam ola

  • 2. Data: 2005-01-24 17:00:25
    Temat: Re: Niewysłane deklaracje ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    olazalamana@oppp napisał(a):
> [...]
    > tytułu może mi grozić? Czy wogóle coś mi grozi,czy to będzie tylko kwestią
    > uzupełnienia........a może to bałagan w ZUS-ie?

    Pytanie czy płacisz składki wyłąznie za siebie czy jeszcze za kogos
    innego (pracownicy, zleceniobiorcy).
    Jeżeli tylko za siebie to nie masz obowiązku składania miesiecznych
    deklaracji DRA.
    Ostatnio dwóch moich klientow dostało informację że nie złożono
    deklaracji za 10 i 11 2004.
    Jak sie okazało kłopot w tym że składam deklaracje raz na kwartał, jak
    się zmieniaja skłądki, chociaz i tego nie mam obowiązku (ale wtedy
    łatwiej mi kontrolowac kiedy zkladki sie zmieniają) i cos sie w
    zusowskim systemie, delikatnie mówiąc, pitoli.
    Pani w ZUSie poprosiła mnie żeby dla porzadku przesłac te deklaracje, bo
    wprawdzie system powinen sam naliczać, rozliczać itp ale tego nie robi i
    maja lukę. Więc wyslałam, co mi szkodzi, dużo roboty to nie jest.

    Ale to sa przypadku jednoosobowych przedsiębiorców płacacych tylko za
    siebie. Nie wiem jak jest w Twoim przypadku.
    Ale mogę cie pocieszyć - zusowski system jest taki pokręcony że jak się
    złoży deklaracje z opóźnieniem to nic niekomu nie robią bo nie są do
    końca pewni kto zawinił :-).
    Przynajmniej ja nie słyszałam o żadnych szykanach ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-24 17:10:51
    Od: "olazagubiona@opppp" <n...@o...pl>

    > Jeżeli tylko za siebie to nie masz obowiązku składania miesiecznych
    > deklaracji DRA.

    Dzięki za odpowiedz i pocieszenie.Nadmienię że płacę tylko za siebie więc to
    chyba wszystko wyjaśnia,ale kołatanie seca :) jeszcze lekkie mam.Niemniej muszę
    to wyjaśnić

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-24 18:04:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia olazalamana@oppp
    <n...@o...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > to co z tego tytułu może mi grozić? Czy wogóle coś mi grozi,czy to
    > będzie tylko kwestią uzupełnienia........a może to bałagan w ZUS-ie?

    Jak biuro wysyłało to musi mieć na to potwierdzenie (nawet przy
    elektronicznym przesyłaniu). Dodam, że ZUS to dziwna instytucja/dziwne
    programy. Parę miesięcy temu do firmy zadzwoniła pani z zus twierdząc,
    że za styczeń ma 6 (!) deklaracji, a za luty z 7. Myślałam, że z
    Płatnika niemożliwe jest wysłanie jednego zestawu więcej niż raz - a tu
    patrz - nie ma rzeczy niemożliwych.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-01-24 18:10:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Jak biuro wysyłało to musi mieć na to potwierdzenie (nawet przy
    > elektronicznym przesyłaniu). Dodam, że ZUS to dziwna instytucja/dziwne

    Kwestai jest taka, że w przypadku koleżanki nei ma obowiązku składania
    deklaracji ;-)

> [...]
    > że za styczeń ma 6 (!) deklaracji, a za luty z 7. Myślałam, że z
    > Płatnika niemożliwe jest wysłanie jednego zestawu więcej niż raz - a tu

    A jeden z moich kilentów się w systemie zdublował bo raz płacił składki
    uzywając jako dodatkowego identyfikatora pesela a raz regonu.
    Ile było zachodu żeby to okręcic, bo kwestia wyszła oczywiście w
    momencie jak potrzebował zaświadczenie o niezaleganiu i to na wczoraj.

    Osobiści radze występowac do ZUS o zaświadczenie przynajmnij raz w roku
    - bo tylko w takich wypadkach ZUS w miare na bieżąco powie nam co jest
    nie tak, czego brakuje a co mam po 5 razy i gdzie mamy zaległośc lub, o
    dziwo, mamy nadpłatę. ;-)
    To nic nie kosztuje a człowiek ma bieżącą informację o tym, co ZUS knuje
    po ciuchu na jego temat ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl