    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niewysłane deklaracje ZUS
    Date: Mon, 24 Jan 2005 19:10:27 +0100

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Jak biuro wysyłało to musi mieć na to potwierdzenie (nawet przy
    > elektronicznym przesyłaniu). Dodam, że ZUS to dziwna instytucja/dziwne

    Kwestai jest taka, że w przypadku koleżanki nei ma obowiązku składania
    deklaracji ;-)

    > programy. Parę miesięcy temu do firmy zadzwoniła pani z zus twierdząc,
    > że za styczeń ma 6 (!) deklaracji, a za luty z 7. Myślałam, że z
    > Płatnika niemożliwe jest wysłanie jednego zestawu więcej niż raz - a tu
    > patrz - nie ma rzeczy niemożliwych.

    A jeden z moich kilentów się w systemie zdublował bo raz płacił składki
    uzywając jako dodatkowego identyfikatora pesela a raz regonu.
    Ile było zachodu żeby to okręcic, bo kwestia wyszła oczywiście w
    momencie jak potrzebował zaświadczenie o niezaleganiu i to na wczoraj.

    Osobiści radze występowac do ZUS o zaświadczenie przynajmnij raz w roku
    - bo tylko w takich wypadkach ZUS w miare na bieżąco powie nam co jest
    nie tak, czego brakuje a co mam po 5 razy i gdzie mamy zaległośc lub, o
    dziwo, mamy nadpłatę. ;-)
    To nic nie kosztuje a człowiek ma bieżącą informację o tym, co ZUS knuje
    po ciuchu na jego temat ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl