    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezapłacony vat w wyniku działania pełnomocnika..
    Date: Wed, 15 Jun 2005 15:24:04 +0200

    On Wed, 15 Jun 2005, andrzej wrote:

    >+ Ja jestem teraz w takiej sytuacji że US dobija się do mnie ja nie mogę zapłacić
    ani
    >+ grosza bo niemam, pozatym nie ja ten dług zrobiłem

    Zdecyduj się.
    Albo twierdzisz że to jest TWOJA DG (a więc twój dług) powstały na
    skutek braku nadzoru (czyli sprawowałeś nadzór - ale nieskutecznie
    lub niewłaściwie) nad osobami którymi powierzyłeś realizację konkretnych
    zadań (przez pełnomocnictwo chociażby) albo twierdzisz że to *nie ty*
    prowadzieś ową DG tylko ojciec (twój).
    W tym drugim przypadku mi wychodzi że on może załapać się na zarzut
    firmanctwa (przestępstwo karane coś do 3 lat więzienia - oczywiście
    NIEZALEŻNIE od innych skutków prowadzenia DG) a jak na mój gust
    wyszłoby że dopuściłeś się pomocnictwa i/lub podżegania do
    tego przestępstwa - pomagając przez *świadome* podpisywanie wniosków
    i deklaracji...
    Wybacz że tak brutalnie... ale jak to mawiają: "dura lex..."
    Więc przedstawiam czarne scenariusze...

    >+ Nie wiem co mam zrobić długu jest na około 27 tysięcy. Czy można w jakiś sposób
    >+ notarialnie tą firmę przepisać na niego ż by to on ponosił za nią
    odpowiedzialność?

    "Firmą" przy jednoosobowej DG jest *człowiek*. Osoba. Ty w tym przypadku.
    Nie znam metody na stwierdzenie że "ty to nie ty".
    A długu podatkowego AFAIK nijak nie można "przepisać" - jedynie da
    się osiągnąć wg Ordynacji taki skutek że więcej osób będzie za
    ten dług odpowiadać. Nie 'przez podział każdy trochę' - ale *każdy
    za całość*.

    >+ Wdzięczny byłbym za jakiekolwiek rady

    No to będzie bez wdzięczności bo to powyżej to nie rady "co zrobić"
    tylko komentarz "jak ja to widzę".
    BTW: sprawdź proszę posty z ostatnich dni - bo o "radach" było już
    tyle razy... skoro 27 kzł jest problemem to tym bardziej będzie
    problemem 50 000 zł na poręczenie kary za doradztwo bez uprawnień
    jeśli chcesz "rady od kogokolwiek".
    *Być może* poszukanie porady będzie na miejscu. Ale to nie na grupie
    a u doradcy podatkowego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)