  • 1. Data: 2005-06-15 07:17:37
    Temat: Niezapłacony vat w wyniku działania pełnomocnika..
    Od: andrzej<a...@o...pl>

    W zeszłym roku na prośbę Mojego Ojca założyłem działalność gospodarczą,
    poniewż on miał problemy z us i ustanowiłem go pełnomocnikiem. Wszystko maiło
    być ok i było do około Grudnia od tego czasu zaczęły się problemy z płaceniem
    Vatu bo firma u którego był podwykonawcą zaczęła robić problemy z zapłatą za
    pracę. Pieniądze za poprzednie faktury dokladniej vat z tych faktur skredytował
    dalszą działalność.
    Pieniędzy niema do tej pory a ja już sam nie jestem pewien czy będą i czy Ojciec
    wogóle będzie wypłacalny.
    Ja jestem teraz w takiej sytuacji że US dobija się do mnie ja nie mogę zapłacić ani
    grosza bo niemam, pozatym nie ja ten dług zrobiłem zawierzyłem Ojcu i tak na tym
    wyszedłem.
    Nie wiem co mam zrobić długu jest na około 27 tysięcy. Czy można w jakiś sposób
    notarialnie tą firmę przepisać na niego ż by to on ponosił za nią odpowiedzialność?
    Wdzięczny byłbym za jakiekolwiek rady
    Pozdrawiam Andrzej

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-15 09:57:00
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    /ciach/

    było
    http://groups.google.pl/groups?as_q=firmanctwo&as_ug
    roup=*.podatki&lr=&num=100&hl=pl

  • 3. Data: 2005-06-15 13:24:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005, andrzej wrote:

    >+ Ja jestem teraz w takiej sytuacji że US dobija się do mnie ja nie mogę zapłacić
    ani
    >+ grosza bo niemam, pozatym nie ja ten dług zrobiłem

    Zdecyduj się.
    Albo twierdzisz że to jest TWOJA DG (a więc twój dług) powstały na
    skutek braku nadzoru (czyli sprawowałeś nadzór - ale nieskutecznie
    lub niewłaściwie) nad osobami którymi powierzyłeś realizację konkretnych
    zadań (przez pełnomocnictwo chociażby) albo twierdzisz że to *nie ty*
    prowadzieś ową DG tylko ojciec (twój).
    W tym drugim przypadku mi wychodzi że on może załapać się na zarzut
    firmanctwa (przestępstwo karane coś do 3 lat więzienia - oczywiście
    NIEZALEŻNIE od innych skutków prowadzenia DG) a jak na mój gust
    wyszłoby że dopuściłeś się pomocnictwa i/lub podżegania do
    tego przestępstwa - pomagając przez *świadome* podpisywanie wniosków
    i deklaracji...
    Wybacz że tak brutalnie... ale jak to mawiają: "dura lex..."
    Więc przedstawiam czarne scenariusze...

    >+ Nie wiem co mam zrobić długu jest na około 27 tysięcy. Czy można w jakiś sposób
    >+ notarialnie tą firmę przepisać na niego ż by to on ponosił za nią
    odpowiedzialność?

    "Firmą" przy jednoosobowej DG jest *człowiek*. Osoba. Ty w tym przypadku.
    Nie znam metody na stwierdzenie że "ty to nie ty".
    A długu podatkowego AFAIK nijak nie można "przepisać" - jedynie da
    się osiągnąć wg Ordynacji taki skutek że więcej osób będzie za
    ten dług odpowiadać. Nie 'przez podział każdy trochę' - ale *każdy
    za całość*.

    >+ Wdzięczny byłbym za jakiekolwiek rady

    No to będzie bez wdzięczności bo to powyżej to nie rady "co zrobić"
    tylko komentarz "jak ja to widzę".
    BTW: sprawdź proszę posty z ostatnich dni - bo o "radach" było już
    tyle razy... skoro 27 kzł jest problemem to tym bardziej będzie
    problemem 50 000 zł na poręczenie kary za doradztwo bez uprawnień
    jeśli chcesz "rady od kogokolwiek".
    *Być może* poszukanie porady będzie na miejscu. Ale to nie na grupie
    a u doradcy podatkowego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-06-15 19:39:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...update dla porządku:

    On Wed, 15 Jun 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ "Firmą" przy jednoosobowej DG jest *człowiek*. Osoba.

    ...a firmą (już bez cydzysłowu) jest jego imię i nazwisko...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-16 05:55:03
    Od: andrzej<a...@o...pl>

    Dziękuje za odpowiedź, zdaję sobie sprawę że moją wina jest to że pozwoliłem
    na to aby Ojciec swobodnie działał a ja go nie kontrolowałem, ale ja mu ufałem i
    nie sądziłem , że może do czegoś takiego doprowadzić.
    W tym momencie to ja to wszystko muszę zapłacić, tylko że nie będę w stanie
    tego uczynić. bo niemam skąd. W domu (mieszkam z zoną i synkiem) pracuję tylko
    ja a do tego spłacamy kredyty, mieszkaniowy itp.
    Wiem że dług wobec us będzie strasznie szybko powiększał się o odsetki i koszty,
    jestem w kropce i zdeterminowany aby cokolwiek zrobić, żeby to załatwić.
    Ciekaw jestem co to jest to "firmanctwo" i czy taka sprawa mogłaby tu cokolwiek
    pomóc, mam na myśli czy ułatwia to coś pokrzywdzonemu.
    Powiem szczerze, ze czuję sie przez Ojca wykorzystany i pokrzywdzony
    Nadmienię, że nie podpisywałem żadnych faktur( ale składałem deklaracje) z firma
    z którą Ojciec wspólpracował ( w moim imieniu ) też nie miałem nic doczynienia ludzi
    na oczy nie widziałem. ja mieszkam w Gdańsku a usługi były wykonywane w
    Warszawie
    Dziekuję jeszcze raz za odpowiedź i pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-06-16 07:44:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > tylko
    > ja a do tego spłacamy kredyty, mieszkaniowy itp.

    Teraz będziesz najpierw spłacał ZUS, jako że tej instytucji nie interesują
    Twoje kredyty...

  • 7. Data: 2005-06-16 10:34:36
    Od: andrzej<a...@o...pl>

    > Teraz będziesz najpierw spłacał ZUS, jako że tej instytucji nie interesują
    > Twoje kredyty...
    Rozumiem że nie interesują ale ZUS nie jest tu problemem tylko US

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-06-17 06:38:51
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 10:34:36 +0000 (UTC), andrzej napisał(a):

    > Rozumiem że nie interesują ale ZUS nie jest tu problemem tylko US

    US też jest w pierwszej kolejności przed kredytami ;((

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-06-20 05:40:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2005, andrzej wrote:

    >+ W tym momencie to ja to wszystko muszę zapłacić, tylko że nie będę w stanie
    >+ tego uczynić. bo niemam skąd. W domu (mieszkam z zoną i synkiem) pracuję tylko
    >+ ja a do tego spłacamy kredyty, mieszkaniowy itp.

    Czekaj: jak mieszkaniowy... to komornik będzie miał co wziąć. Bo to
    znaczy że masz mieszkanie...

    >+ Wiem że dług wobec us będzie strasznie szybko powiększał się o odsetki i koszty,

    >+ jestem w kropce i zdeterminowany aby cokolwiek zrobić, żeby to załatwić.

    Z pomysłów - to poczytanie o ugodzie z US o rozłożeniu długu na raty.
    O ile doradcą nie jestem i szczegółów ci nie zapodam, to o ile pamiętam
    z komentarzy zaletą jest (dodatkowo) obniżenie odsetek o połowę,
    oczywiście pod warunkiem spłacania zgodnie z harmonogramem.
    Nie wiem czy z guglem się zapoznałeś, tabelkę wypełnia się tak:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=roz%
    C5%82o%C5%BCenie+d%C5%82ugu+group:*.podatki&num=100&
    hl=pl&safe=off
    ...czy:
    http://groups.google.pl/groups?num=100&hl=pl&lr=&saf
    e=off&q=uk%C5%82ad+US+group%3A*.podatki

    ...i za którym razem coś trafiasz: jak widzisz o szczegółowy opis "układu"
    dość trudno, ale coś takiego funkcjonuje.
    Z "drugiego wypełnienia tabelki":
    http://groups.google.pl/groups?selm=bku52n%248l9%241
    %40atlantis.news.tpi.pl

    >+ Ciekaw jestem co to jest to "firmanctwo" i czy taka sprawa mogłaby tu
    cokolwiek
    >+ pomóc, mam na myśli czy ułatwia to coś pokrzywdzonemu.

    Czy ty czytasz posty ? Powyższy tekst napisałeś ponad 12 godzin po moim
    komentarzu - nie wspominając o konieczności wypełnienia stosownego
    miejsca tabelki z linku wyżej tekstem "firmanctwo firmanctwa"...
    Już ci pisali że firmanctwo to *PRZESTĘPSTWO*.

    >+ Powiem szczerze, ze czuję sie przez Ojca wykorzystany i pokrzywdzony

    ...co rozumiemy :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)