  • Data: 2016-10-29 14:27:05
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-10-29 13:02, Wojciech Bancer wrote:

    > Więc nie jest tak prosto. :)

    Ale i nie jest trudno. Nie chciałbym za bardzo uogólniać, ale w kilku
    zczytanych umowach zyski przedsiębiorstw są opodatkowane (wyłącznie) w
    kraju rejestracji. Chyba, że działają przez oddział (w PL).

    I tu może być potencjalny haczyk, jeśli działa się na rynku polskim.

    Jednak w interesującej mnie sytuacji, gdzie 99.99% przychodu mam z
    eksportu usług to nie ma takiej opcji, ażeby obroniła się teza o
    działaniu przez (niezarejestrowany) oddział w PL.

    Oczywiście podatki z dywidend - jeśli tak się wyjmuje kasę - trzeba
    grzecznie płacić zarówno tam jak i tu. Przed tym się nie ucieknie.

    Ale zakładając 3% (Rumunia) lub 5% (Litwa) podatku obrotowego/PIT to
    doprawdy trudno wskazać powód dla którego warto byłoby utrzymać DG w PL *)

    Piotrek

    *) Zostawmy na boku wątek etyczny/patriotyczny