  • 1. Data: 2003-01-13 07:34:04
    Temat: Notariusz - obowiązek..?!?
    Od: "KRIS" <k...@l...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam pytanko:
    --- czy sprzedając / kupując jakąś nieruchomość na umowę kupna - sprzedaży
    mam obowiązek iść z nią do notariusza ???

    Przecież kupując np. samochód nie ma takiego obowiązku.
    Po co mi notariusz skoro nie daje mi żadnej gwarancji, że zawarta transakcja
    jest legalna - poświadcza on jedynie złożone dokumenty i nasze podpisy.
    Oglądałem raz w TV gościa który kupił podajże mieszkanie które okazało się
    trefne. Mieli umowę sporządzoną u notariusza... Pan notariusz powiedział, że
    nie odpowiada za legalność złożonych dokumentów a jedynie poświadcza
    autentyczność podpisów.... PARANOJA !!!
    Mało tego - jeżeli idę do skarbówki umowa zawarta u notariusza a konkretnie
    kwota na umowie może być i tak weryfikowana przez Urząd Skarbowy wg ich
    tabelek i widełek...

    Czy tak nie jest....??? Czy jeżeli wpisuję kwotę u notariusza nawet mniejszą
    niż powinienem nie będzie ona podważana przez US...??? Czy poświadczenie
    notariusza jest tu gwarantem...???

    Po prostu krew mnie zalewa bo uważam, że cały wymysł z tymi notariuszami to
    jawne złodziejstwo!!!

    Na koniec proszę o podanie jaka ustawa mówi o bezwzględnej konieczności
    korzystania z usług notariusza....
    Czy wogóle takowa jest....?? Konkretnie tak jak wspomniałem chodzi mi o
    postępowanie przy kupnie / sprzedaży mieszkania, garażu itp.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi,
    Krzych

  • 2. Data: 2003-01-13 12:06:07
    Temat: Re: Notariusz - obowiązek..?!?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KRIS" <k...@l...onet.pl> wrote in message
    > Witam serdecznie!
    >
    > Mam pytanko:
    > --- czy sprzedając / kupując jakąś nieruchomość na umowę kupna - sprzedaży
    > mam obowiązek iść z nią do notariusza ???

    To zalezy co Pan rozumie przez "mam obowiazek".

    Dla umowy sprzedazy nieruchomosci forma notarialna jest WYMAGANA
    POD RYGOREM NIEWAZNOSCI.

    Umowa sprzedazy samochodu nie ma tego rygoru.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-13 15:49:09
    Od: "KRIS" <k...@l...onet.pl>

    Dziękuję Panie Bogusławie za odpowiedź.
    Tylko jeszcze chcę się dopytać jak można....
    Tzn. umowa zawarta bez notariusza będzie nieważna i można ją
    zakwestionować...?
    Mam do Pana prośbę jeżeli można... czy dysponuje Pan adresem w Internecie
    bądź też nr ustawy gdzie mogę sobie o tym poczytać....? Konkretnie chodzi mi
    o to gdzie jest mowa o wymogu aktu notarialnego.
    Serdecznie dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2003-01-13 16:03:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Dziękuję Panie Bogusławie za odpowiedź.
    > Tylko jeszcze chcę się dopytać jak można....
    > Tzn. umowa zawarta bez notariusza będzie nieważna i można ją
    > zakwestionować...?

    Nie trzeba kwestionowac bo nikt nie wpisze do ksiag wiecystych,
    chyba ze byla w drodze spadku to wyrok sadowy...

> [...]
    mi
    > o to gdzie jest mowa o wymogu aktu notarialnego.

    Prawdemowiad nie pamietam, ale chyba w KC.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-20 16:24:04
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Witam serdecznie!
    >
    > Mam pytanko:
    > --- czy sprzedając / kupując jakąś nieruchomość na umowę kupna - sprzedaży
    > mam obowiązek iść z nią do notariusza ???

    Niestety TAK.

    Ale zanim to zrobisz, to wez odpis ksiegi wieczystej, sprawdz miejscowy
    plan zagospodarowania - a nuz to przeznaczone pod wysypisko smieci ;))) i
    jeszcze sprawdz, jakie media przebiegaja przez dzialke.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 6. Data: 2003-01-21 09:54:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > plan zagospodarowania - a nuz to przeznaczone pod wysypisko smieci ;))) i
    > jeszcze sprawdz, jakie media przebiegaja przez dzialke.

    Nie "z nia" lecz "w celu jej sporzadzenia".
    Plan zagospodarowania nalezy sprawdzic samemu, mozna tez wcesniej wystapic o
    WTZiZT (warunki zagospoarowania) by wiedziec co i jak bedzie mozna
    budowac...

    Wyis z KW zalatwo notariusz - przeciez za cos mu placa...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-21 11:56:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Nie "z nia" lecz "w celu jej sporzadzenia".
    >+ Plan zagospodarowania nalezy sprawdzic samemu,

    Zapewniem cię że "miejscowy plan zagodpodarowania" opisujący co ma
    powstawać na powierzchniach w skali setek i tysięcy hektarów
    powierzchni można "sporządzać samemu" tylko pracując w stosownym
    wydziale UM/UG ;), a i tak ulega jakiemuś zatwierdzaniu ;) !

    Krzysiek IMHO dobrze gada !

    >+ mozna tez wcesniej wystapic o WTZiZT (warunki zagospoarowania)
    >+ by wiedziec co i jak bedzie mozna budowac...

    To zdaje się jest właśnie oparte o "plan miejscowy"... :)
    Jak w "miejscowym" ma być śmietnisko (jak w Krzyśkowym
    przykładzie) to szkoda fatygi na występowanie :]
    Chyba, żeby wystąpić o zmianę "planu miejscowego..." :) (można,
    gmina może się przychylić)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-21 12:07:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..

> [...]
    > powierzchni można "sporządzać samemu" tylko pracując w stosownym
    > wydziale UM/UG ;), a i tak ulega jakiemuś zatwierdzaniu ;) !

    Dobrze gada, ale ja pisalem o sprwadzeniu co w tym zatweirdzonym planie jest
    tego notariusz niezrobi, za to mounie placa...

> [...]
    > przykładzie) to szkoda fatygi na występowanie :]
    > Chyba, żeby wystąpić o zmianę "planu miejscowego..." :) (można,

    Godfryd.. kiedy ostatnio cos budowales ?

    Zapewniam cie, ze moze sie zdazyc, ze dzialka lezy na terenie
    budowlanym i NIE ZBUDUJESZ domu. Bo np przyzuje sie podziemna
    magistrala wysokocisnieniowa gazowa z napowietrzna linia energetyczna
    i acza ci w warunkach taka "strefe ochrnna" ze postawisz hnahwyzej maszt
    do krotkofalowki...
    Moze sie np zdarzyc, ze dadza ci w warunkach ze masz sie przylaczyc do
    kanalizacji,
    a ta jest 100 m i dwie ulice dalej.....

    A moze sie zdazyc, ze w miejscowym planie jest napisane, ze dizalka ma miec
    conajmniej 20 arow
    (tak jest u mnie na szczescie mialem 25 w tym ponad polowa rolne, ale to ne
    wazne...
    )
    Naprawde warto sprawdzic czy da sie cos zbudowac na budowlanej dzialce...

    > pzdr, Gotfryd

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-21 12:29:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Dobrze gada, ale ja pisalem o sprwadzeniu co w tym zatweirdzonym planie jest
    >+ tego notariusz niezrobi, za to mounie placa...

    Odszczekuję, nie wiem czemu przeczytałem "sporządzić samemu" skoro
    pisałeś "sprawdzić samemu", oczywiście masz rację (a ja okulary
    do czyszczenia) !

    Reszta się zgadza :)

    pzdr, Gotfryd