  • 1. Data: 2003-01-12 16:55:13
    Temat: faktrury przed rejestracją
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    czy w koszt działalności mogę wliczyć faktury wystawione przed rozpoczęciem
    przezemnie działalności gospodarczej? Chodzi mi np. o fakturę za rejestrację
    domeny. Zapłaciłbym teraz (styczeń) a do księgi wprowadziłbym po 1 lutego
    (wtedy mam nadzieję rozpocząć DG). Dodam, że jest to jednoosbowa działalność
    DG.
    No i jeszcze jedno, wiem, że dla US za rozpoczęcie działalności liczy się
    data wystawienia pierwszej faktury a czy przyjęcie faktury też się może
    liczy?

    Stryket

  • 2. Data: 2003-01-12 19:45:08
    Temat: Re: faktrury przed rejestracją
    Od: "Mariola" <f...@w...pl>

    Witaj
    Nie możesz tej faktury policzyć w koszty ponieważ dla US jest ważna data
    rejestracji do VATU, a jeżeli nie jesteś vatowcem to data rozpoczęcia
    działalności widniejąca we wpisie do ewidencji działalności.
    Piszę to z autopsji - kontrola US.
    Pozdrawiam
    Alfa

  • 3. Data: 2003-01-13 12:25:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> wrote in message
> [...]
    > No i jeszcze jedno, wiem, że dla US za rozpoczęcie działalności liczy się
    > data wystawienia pierwszej faktury a czy przyjęcie faktury też się może

    Pisze to z pamieci "czyli z niczego" musi Pan to sobie pstawddzic:

    Dla US rozpoczecie dzialanosci liczy sie w dniu rozpoczecia dzialanosci na
    zgloszeniu.
    Przed tym dniem nie wolno panu wystawiac faktur.

    Natomiast jako osoba fizyczna moze Pan faktury przyjmowac.

    jesli domene uznac za "wantosc niematerialna" to nalezace do Pana jako
    osoby fizycznej prawa do domeny moze pan "wprowadzic do DG".
    Wycenic wg faktury i wpisac w koszty lub amortyzowac zaleznie od ceny.

    o VAT mozna chyba "zapomniec"...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-13 13:30:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > jesli domene uznac za "wantosc niematerialna" to nalezace do Pana jako
    > osoby fizycznej prawa do domeny moze pan "wprowadzic do DG".

    IMHO tzw. rejestracja domeny wydaje się być czynnością raczej
    techniczną nie skutkujacą automatycznym nabyciem "praw" do
    wybranej nazwy.

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2003-01-13 14:21:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message news:avuf0k$m8c$1@news.tpi.pl...

    > IMHO tzw. rejestracja domeny wydaje się być czynnością raczej
    > techniczną nie skutkujacą automatycznym nabyciem "praw" do
    > wybranej nazwy.

    Rejestracja tak...
    Ale domenna "kosztuje". i to, co potrzebne jest by miec prawa
    do domeny mysle ze powinno sie liczyc jako koszt "nabycia prawa".

    Ale ja tak na rozum...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-13 14:35:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Rejestracja tak...
    > Ale domenna "kosztuje". i to, co potrzebne jest by miec prawa
    > do domeny mysle ze powinno sie liczyc jako koszt "nabycia prawa".
    >
    > Ale ja tak na rozum...

    Ja też na rozum ;-) ale jakoś nic mi to nie pasuje.
    Zawsze mi się wydawało, że nazwa domeny jest utożsamiana raczej
    ze znakiem towarowym, a ten aby go nabyć i posiadać do niego prawa
    wymaga zgłoszenia w Urzędzie Patentowym.
    Sprawę komplikuje jeszcze fakt, że "rejestracja" domeny np. w NASKu
    jest fakturowana jako usługa telekomunikacyjna i w zasadzie za to
    właśnie się płaci.

    pozd.Pix

  • 7. Data: 2003-01-13 16:56:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Ale domenna "kosztuje". i to, co potrzebne jest by miec prawa
    >+ do domeny mysle ze powinno sie liczyc jako koszt "nabycia prawa".

    Pojawiła się kiedyś na "prawo" dyskusja właśnie o sprzedaż domeny
    (wmieszałem się ;)). I to chodziło właśnie ewidentnie o prawo
    do nazwy: gość X chciał sprzedać firmie Y prawo do nazwy Z[.pl].
    IMHO - *to* byłaby "sprzedaż domeny", zaś NASK AFAIK nie pobiera
    opłaty za "nazwy" a za ich "obsługę techniczną" - czyli takiego
    "osobistego" nabytku IMHO nie da się zaliczyć w KUP DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-13 17:33:39
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > osoby fizycznej prawa do domeny moze pan "wprowadzic do DG".
    > Wycenic wg faktury i wpisac w koszty lub amortyzowac zaleznie od ceny.

    -Rejestracja domeny, utrzymanie jej - jest to koszt usług obcych.
    pozdrawiam, Maris Y.

  • 9. Data: 2003-01-13 17:57:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003 m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ -Rejestracja domeny, utrzymanie jej - jest to koszt usług obcych.

    Nikt nie kwestionował. Zapomniałeś dodać swojego stanowiska
    czy twoim zdaniem może to być koszt uzyskania przychodu ;), bo
    użycie określenia "koszt" sugeruje "tak", ale "usług"[1] - "nie" :)

    pzdr, Gotfryd
    [1] można się spierać o usługi w zakresie "inwestycji w ŚT w budowie" :)

  • 10. Data: 2003-01-13 18:13:03
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > [1] można się spierać o usługi w zakresie "inwestycji w ŚT w budowie" :)

    Usługa została nabyta przed rozpoczęciem działalności gospodarczej (zgłoszenie
    do US). Moim zdaniem w koszt nie. W remanent początkowy też nie.
    Co do Vat-oczywiste jest, że nie - brak złożenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-
    R.
    pozdr.M.Y.