  • 1. Data: 2003-01-13 08:13:01
    Temat: Zagubiona faktura
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Witam

    Mam problem. Odnalazlem fakturem kosztowa z lipca 2002 (za uslugi) nie
    wpisana do ewidencji (ani do kpir ani do vat). Co mam zrobic?!

    Pomocy

    Chris

  • 2. Data: 2003-01-13 14:33:28
    Temat: Re: Zagubiona faktura
    Od: "Sebastian" <S...@n...prv.pl>

    > Witam
    >
    > Mam problem. Odnalazlem fakturem kosztowa z lipca 2002 (za uslugi) nie
    > wpisana do ewidencji (ani do kpir ani do vat). Co mam zrobic?!

    W koszty daj do grudnia i skoryguj VAT za lipiec.
    Jeśli VAT'u było niewiele to daj sobie spokój i wpisz całość w koszty.

    Pozdrawiam

    Sebastian

  • 3. Data: 2003-01-13 15:52:07
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    > W koszty daj do grudnia i skoryguj VAT za lipiec.
    > Jeśli VAT'u było niewiele to daj sobie spokój i wpisz całość w koszty.

    Albo poproś wystawcę o duplikat i wtedy rozlicz w miesiącu otrzymania owego
    duplikatu. Tylko pamietaj aby była data wystawienia tegoż i data faktury.

    Pozdrawiam

    biedny-żuczek

  • 4. Data: 2003-01-13 16:22:46
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    ale jak skorygowac vat?
    calosc koszty czyli brutto?

  • 5. Data: 2003-01-13 17:07:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Sebastian wrote:
    [...]
> [...]
    >+ W koszty daj do grudnia i skoryguj VAT za lipiec.
    >+ Jeśli VAT'u było niewiele to daj sobie spokój i wpisz całość w koszty.

    Dobrze widzę że proponujesz żeby VAT który wolno było odliczyć a do
    którego nie ma jawnego pozwolenia na wpisanie w koszty wpisać w KUP ??
    Ykhm... ;)

    >+ Pozdrawiam

    wzajem, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-26 01:48:16
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >
    > Dobrze widzę że proponujesz żeby VAT który wolno było odliczyć a do
    > którego nie ma jawnego pozwolenia na wpisanie w koszty wpisać w KUP ??

    Czy to oznacza, że w koszty grudniowe wolno wpisać tylko kwotę netto z
    takiej "odnalezionej" faktury?!

    M.

  • 7. Data: 2003-01-26 21:54:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michal Kawecki napisał:

    > Czy to oznacza, że w koszty grudniowe wolno wpisać tylko kwotę netto z
    > takiej "odnalezionej" faktury?!
    Dokladnie tak - VAT jest kosztem tyko wtedy gdy nie masz prawa do jego
    odliczenia. A prawo masz, możesz złozyc korekte deklaracji za lipiec.
    Nie ma tu wyboru - jeżeli możesz w jakikolwiek sosób odliczyc to VAT
    kosztem nie jest.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-02-08 20:34:21
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > odliczenia. A prawo masz, możesz złozyc korekte deklaracji za lipiec.
    > Nie ma tu wyboru - jeżeli możesz w jakikolwiek sosób odliczyc to VAT

    Dziękuję za odpowiedź, byłem źle poinformowany. Wygląda więc na to, że o
    ile oczywiście kwota tego VAT jest znacząca, to pozostaje skorzystać z
    możliwości wystawienia "duplikatu" takiej faktury i odliczyć VAT (oraz
    wrzucić w koszty) już po jego otrzymaniu...

    P.S. I przepraszam za opóźnienie.
    M.