    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowe podatki
    Date: Wed, 2 Jun 2021 00:19:30 +0200
    <s8j29b$1ott$1@gioia.aioe.org> <s8ji8g$fte$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <7z8n4m7olj3o$.8hs4ephfyj78$.dlg@40tude.net>
    <s8l463$h6h$1@gioia.aioe.org>
    <16mg3jwo5qu2s$.y046at2c5crb.dlg@40tude.net>
    <s8qdj4$12oh$1@gioia.aioe.org>
    <1cbdz7u5hzbp0$.1ogf4d4s634qk.dlg@40tude.net>
    <s8qv9d$1iv1$1@gioia.aioe.org>
    <l7cyn740wowl$.1u8i2e0s8pand.dlg@40tude.net>
    <s8rg7f$1ujs$1@gioia.aioe.org>
    <zjhe4540ytd0$.3nwodfzws2tn$.dlg@40tude.net>
    <s935bt$ku5$1@gioia.aioe.org>
    <1ciqqnt20fwvq$.c79wew2v1jlo.dlg@40tude.net>
    <s93b2n$1d13$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <s93gms$ke$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <s959fj$13d2$1@gioia.aioe.org> <s95iea$a6b$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 01.06.2021 o 17:06, Piotr Gałka pisze:
    > W dniu 2021-06-01 o 14:33, Kviat pisze:

    > Kupujesz rolkę 5000 bo aby założyć do podajnika to potrzebujesz na rolce
    > a nie w woreczku. Zużywasz 1000 montując 250 urządzeń (po 4 w
    > urządzeniu). Te urządzenia sprzedajesz w ciągu 2 lat po kilkanaście
    > miesięcznie. Jak rozumiem przy okazji sprzedaży każdego urządzenia
    > wliczasz sobie w koszty 4x0,297gr = 1,188gr.
    > Pozostałe 4000 wyrzucasz (po 3 miesiącach nie nadają się teoretycznie do
    > montażu). Według mnie te 4000 to są też koszty.
    > Dla mnie to koszt poniosłeś jak je kupiłeś, ale rozumiem, że nie.

    Dobrze rozumiesz :)

    > Co
    > trzeba z nimi zrobić, aby wliczyć je w koszty no bo zapłacić za nie
    > musiałeś?

    Po pierwsze - uwzględnić te zbędne elementy w cenie sprzedaży wyrobów
    gotowych.
    Skoro wiesz, że na jakieś urządzenie zużyjesz 1000 szt, a musisz kupić
    5000 szt, to cenę sprzedaży tego urządzenia kalkulujesz tak, żeby Ci się
    opłacało...

    Po drugie:
    https://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/
    utylizacja-majatku-firmowego-wszystko-co,137,0,16690
    01.html

    "Utylizacja majątku firmowego sprowadza się do oddania zbędnych,
    zużytych, czy też zepsutych rzeczy do skupu, firmie zajmującej się
    recyclingiem lub na wysypisko śmieci. W założeniu nie mają one być już w
    przyszłości wykorzystywane, nawet jeśli firma zajmująca się recyclingiem
    uzyska w procesie utylizacji jakąś korzyść z tego majątku (np. odzyska
    metale szlachetne z części elektronicznych).

    Tak rozumiana utylizacja nie stanowi ani odpłatnej dostawy towarów, ani
    darowizny, ponieważ majątek firmowy w jej wyniku nie zmienia
    właściciela, tylko zostaje zniszczony.
    Jednocześnie utylizacja nie stanowi przychodu, ani kosztu,
    ~~~~~~
    chyba że wiąże się ze zdarzeniem losowym, co jest opisane na końcu tego
    artykułu."

    "Tutaj trzeba pamiętać, że w przypadku rzeczy, których nie można po
    prostu wyrzucić na śmietnik niezbędny może okazać się dowód na to, że
    sprzęt trafił do odpowiedniego skupu. Dotyczy to zwłaszcza elektroniki.
    Niewłaściwa utylizacja może oznaczać karę, o czym mówi Ustawa o zużytym
    sprzęcie elektrycznym i elektronicznym."

    "Oczywiście może się też zdarzyć, że majątek firmowy ulegnie zniszczeniu
    w wyniku zdarzenia losowego, takiego jak kradzież, zalanie, pożar, itd.
    W takim przypadku majątek również jest utylizowany, ale w
    przeciwieństwie do sytuacji opisanej wcześniej strata danego sprzętu
    może być zaliczona do kosztów podatkowych."

    Pozdrawiam
    Piotr