  • Data: 2021-06-02 13:54:43
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-06-02 o 12:10, Kviat pisze:

> [...]
    >

    > Załóżmy, że coś sprzedałeś za 500 zł (w cenie zakupu 300 zł).
    > Przychód = 500 zł
    > 1000 zł (zakup towaru) - 700 zł stan magazynu na koniec roku = 300 zł koszt
    >
    > Dochód = 500 zł przychód - 300 zł koszt = 200 zł do opodatkowania
    > (Tadam! 200 zł to przecież różnica między ceną sprzedaży 500 zł, a ceną
    > zakupu 300 zł)
    >
    > W którym momencie płacisz podatek od przyrostu magazynu?
    > Na koniec roku masz przyrost magazynu o 700 zł
    > Jak wyliczasz podatek od tych 700 zł i ile on wynosi?
    > Jakoś go musisz wyliczać, skoro twierdzisz, że od przyrostu magazynu

    Ok.
    Pisząc szybko używałem zapewne nieprawidłowych skrótów myślowych
    (zresztą nigdy się nad tym dokładniej nie zastanawiałem). Chodziło mi o
    zaprzeczenie Twojemu zdaniu:

    "przy małych kwotach, budżet państwa bez problemu sobie zaczeka, aż
    przedsiębiorca uzyska większy przychód niż wrzucił w koszty zakup towaru."

    Mój przykład.
    Zakupił towaru za 1000 i wrzucił w koszty.
    Uzyskał przychód 1000 (załóżmy, dla uproszczenia, że nie zużył na to nic
    z magazynu).
    W ciągu roku nie płaci podatku, bo przychód - koszty = 0.
    Na koniec przyrost magazynu odejmie się od kosztów i wyjdą koszty 0.
    Czyli zapłaci podatek od przychodu 1000 mimo, że nie uzyskał większego
    przychodu niż zakup towaru który wrzucił w koszty.

    Czyli budżet może sobie poczekać, aż uzyska większy przychód od
    wrzuconego w koszty towaru, ale nie dłużej niż do końca roku.

    Dlatego napisałem, że
    "Aż tak skory do czekania na uzyskanie przychodu nie jest."
    Czekanie na to aż przychód będzie większy od wrzuconych w koszty zakupów
    kończy się z końcem roku i nawet jak nie jest większy to podatek się
    należy (od tego przychodu, a nie od przyrostu magazynu).
    P.G.