  • Data: 2021-06-03 13:18:06
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17 maj 2021 o 20:00, J.F pisze:

    > To moze nie bedzie tak glupich ustaw jak teraz - bo niech
    > ktos da przyklad jak sie liczy kwote wolna od podatku :-)

    Obecnie? Agresywną?... Znaczy... Degresywną? ;)
    Są kalkulatory w necie -- więc sprawa jasna.
    Nawet w US podają wzory bezproblemowo.

    -=-

    Pies, widząc resztki jedzenia, mówi:
    - człowiek głupio gotuje

    Pojmujesz? Człowiek (Morawiecki i spółka) gotuje sobie, nie psu...

    -=-

    Akurat ww. agresję ;) wprowadziło Dziecię Neostrady, nie MMorawiecki.

    MMorawiecki wprowadził PIT0, zapominając o:
    - PITO od lat powszechnie nazywany PIT0
    - zerowych składkach ZUS (składki ZUS są: wliczane w koszty,
    odliczane od dochodu, odliczane od podatku a częściowo nie
    są odliczane; są dzielone na składki ,,płacone'' przez
    pracownika i przez pracodawcę, choć w obu tych wypadkach
    płatnikiem jest pracodawca, płacący wszystkie składowe na
    jedno konto)
    te składki dość mocno komplikują liczenie PIT0; w szczególnym
    wypadku PIT0 może być niekorzystny dla młodego... (szczęściem
    młody nie musi ,,korzystać'' z PIT0 a księgowa [czyli ja?]
    musi wybrać wariant korzystniejszy ;) dla młodego, nie dla
    Fiskusa, co czasami ;) potwierdza uro_czystą przysięgą
    składaną ministrowi)
    - zasiłkach chorobowych płaconych przez ZUS (nie są objęte PIT0)

    ALepper wprowadzał kredyty młodym i 500+.
    (ale stracił władzę i zmarł przed odzyskaniem tejże)

    WPawlak wprowadzał bezzwrotność kredytów dawanym tymże młodym.

    BSzydło wprowadziła 500+ na kolejne, ale nie rozumiała pytań typu:
    - co wówczas, gdy ktoś ma troje dzieci: 13 lat, 15 lat i 20 lat?

    JKaczyński wprowadził 500+ na pierwsze.

    Teraz MMorawiecki wprowadza 30kpln wolne od PIT, co balansuje
    nieodliczaniem składki zdrowotnej, która do te pory częściowo :)
    jest odliczana od podatku, lub nie jest płacona...

    Ogólnie PiS podnosi 'płacę minimalną', czyli między innymi składki
    ZUS i różne kary, jako że ta 'płaca minimalna' jest wartością
    sztuczną (pozostaje bez związku z rzeczywistą płacą) służącą
    jako podstawa do różnych wyliczeń...

    -=-

    Pod rozwagę:
    - Rzeczpospolita Polska okresu międzywojennego miała sporo
    okrętów podwodnych, choć nawet porządnego portu nie miała
    - obecna Rzeczpospolita Polska ma jeden podwodny ORP Orzeł,
    który ponoć już nie lata... ;) [nie... coś poplątałem...
    który ponoć już ma swe lata... e tam... jakoś to będzie...]

    https://podroze.onet.pl/aktualnosci/klopoty-czarnogo
    ry-przez-chinska-autostrade-balkanski-kraj-zbankrutu
    je/7erbnrk

    https://spidersweb.pl/bizblog/polska-chiny-ue-umowa-
    inwestycyjna/

    Nie obudzimy się aby z ręką w hetmańskiej czarce?...

    -=-

    Aby uciszyć trolli -- nie popieram **żadnej** opcji politycznej,
    w szczególności nie popieram obecnej opozycji.

    --