eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowy Płatnik › Re: Nowy Płatnik
  • Data: 2007-07-04 18:58:32
    Temat: Re: Nowy Płatnik
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz nabazgrolił na ekranie:
    > Poza tym - to _jedno_ stanowisko w ZUSie, na którym kopiuje się
    > klucze/certyfikaty/wnioski, może być obsługiwane przez jedną,
    > _świadomą_ osobę.


    Ale już niedługo nie będziesz odnawiał certyfikatów w zusie, tylko w jednym
    z centrów certyfikacyjnym - tym które sobie wybierzesz. I tym samym
    podpisem elektronicznym będziesz mógł podpisywać dokumenty zus, deklaracje
    podatkowe, kontrakty z kontrahentami itp.
    Imo to będzie wielka zmiana, na którą nie są gotowe przedsiębiorstwa. Imo
    pojawi się tu problem, kto w dużej firmie będzie mógł podpisywać takie
    dokumenty -> czyli kto będzie musiał wyrobić sobie podpis elektroniczny.
    Prezes? Pracownicy z działu kadr? Księgowi? Bo certyfikat/klucz będzie
    wydawany osobie fizycznej a nie firmie. Czy jak prezes oddeleguje to
    zadanie do spacjalisty od płac, to czy wtedy koszt wyrobienia certyfikatu
    będzie mógł wrzucić w koszty? A co z przychodem pracownika jeżeli to firma
    za to zapłaci? Czy wystarczy zwykły zakres czynności, czy jakieś inne
    papierki prawnicze trzeba będzie podpisywać - upoważnienia?
    Czasu zostało już niewiele, bo chyba od następnego roku zus nie będzie już
    odnawiał certyfikatów -> więc problem dyskietek zniknie :]




    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #
    # (A. Einstein) #

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1