  • From: "Tomek." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowy haracz na ZUS, czemu tak cicho?
    Date: Fri, 28 Dec 2007 18:13:12 +0100

    news:fl2dge$93l$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > od lipca ZUS wprowadza płatne certyfikaty szyfrujące, a do tego słyszałem,
    > że obowiązek zakupu będzie miał każdy i nie będzie już opcji że do 5
    > pracowników nie trzeba albo że biuro wysyła w imieniu swoich klientów.
    > Jeśli to prawda, to ładnie rząd oskubie naród, skoro nawet babcia z
    > czosnkiem na targu będzie musiała to kupić... Podobno 200zł rocznie +
    > czytnik na start też parę stówek. Do tego nie bardzo będzie można
    > udostępnić karty biuru, bo ten certyfikat ma mieć ponoć pozazusowską moc
> [...]

    ale ksiegowa z biura, ktora do tej pory wysyla moje zusy platnikiem, ma
    przeciez
    moje pelnomocnictwo do skladania w moim imieniu deklaracji,
    wiec biuro ksiegowe wyrobi jej certyfikat i ksiegowa bedzie nim sie
    podpisywac
    - w swim imieniu na mocy upowaznienia.
    Zysk taki, ze ja nie musze miec certyfikatu, a biuru ksiegowemu koszt
    zakupu certyfikatu rozlozy sie na ich klientow.

    pzdr
    tomek