    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowy haracz na ZUS, czemu tak cicho?
    Date: Fri, 28 Dec 2007 18:29:18 +0100

    Ja w sprawie formalnej:

    On Fri, 28 Dec 2007, Tomek. wrote:

    > Zysk taki, ze ja nie musze miec certyfikatu,

    Otóż protestuję z tego powodu, że państwo otumaniło nas już na tyle,
    że przynajmniej część obywateli oraz przebywających na terenie RP
    (nieobywateli) uważa zwolnienie/ograniczenie ZBĘDNYCH opłat za "zysk"!
    Wrrr....

    Wyjaśniam: pobieranie opłat za "certyfikat", szczególnie
    w takiej wysokości w jakiej są (o ile się nie mylę, przezornie
    zabezpieczonej przed stosowaniem cen rynkowych, dobrze mi się
    wydaje?) uzasadnione NIE JEST. IMO oczywiście.
    W szczególności do tak skomplikowanych czynności jak składanie
    deklaracji podatkowych. Ja tam rozumiem, że co 10-ciotysięczna
    deklaracja (może) jest na kwotę >miliona zł. To trzeba POZWOLIĆ
    tym, którzy uważają że potrzebują zabezpieczenia wartego
    250 zł/rok żeby sobie skorzystali, a nie zmuszać wszystkich.
    A dowodzi tego (że da się bez) fakt, że całkiem sprawnie działa
    (tyle, że w jakich takich rynkowych warunkach) niemało internetowych
    banków.
    Kto ma konto w takim i radzi sobie za pomocą papierowej lub
    plastikowej karty kodów - ręka w górę, poproszę, ja głosuję
    dwa razy ;)

    > a biuru ksiegowemu koszt
    > zakupu certyfikatu rozlozy sie na ich klientow.

    Ano właśnie: "rozłoży się".
    Albo spadnie mu zysk (wątpię), albo podrożeje.

    pzdr, Gotfryd