    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Numizmatyka a VAT
    Date: Sat, 5 Jan 2008 19:45:56 +0100

    > Ale ja nie chcę handlować, tylko kolekcjonować. I od czasu do czasu
    > sprzedać/zamienić się jak mi się np. znudzi jakaś moneta, a spodoba
    > inna.

    W pierwszym wątku napisałeś, że w końcu je i tak sprzedaż. Odczytuję z tego,
    że głownym celem jest odsprzedaż tych monet, a nie ich kolekcjonowanie.

    > A co niby jeszcze grozi? Innymi sankcjami nie straszą...

    A o grzywnie za brak kasy pomimo obowiazku jej posiadania zapomniałeś? A ona
    może byc naprawdę dotlkiwa.

    > Ale przecież tego nie odliczy się od VAT...

    Piszesz o odliczaniu od podatku, wieć myślałem że chodzi Ci o PIT.

    > Nie będę. W ustawie (art. 109) wyraźnie jest napisane, że jeśli
    > wykonuje się wyłącznie działalność zwolnioną z VAT, to nie trzeba się
    > rejestrować. (nb. kwoty zwolnione nie obowiązują na metale szlachetne)

    Mozesz podać konkretny punkt, bo ja nie zauwazyłem (w art. 109 jest mowa o
    prowadzeniu ewidencji)

    > Pytanie, czy jeśli sprzedam kilka monet od czasu do czasu to jest to
    > działalność wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły? Wg mnie po
    > prostu dokonuję wymiany części zbiorów.

    Ale Ty w pierwszym wątku założyłeś, że będziesz tym handlował.
    Kolekcjonowanie to tak przy okazji. Ja tak Twojego posta odczytałem. I nawet
    jeśli nie bedzie to w sposób ciągły (ciągły, to może znaczyć np. 1x lub 2x
    do roku, ale systematycznie) lub zorganizowany - czyli nie bedziesz
    prowadził działalnosci w rozumieniu PIT, to pod prowadzenie działalnosci w
    rozumieniu VAT moim zdaniem podpadnie. W końcu kupujac te monety od razu
    założyłeś, że je odsprzedaż.