  • Data: 2005-01-03 00:48:10
    Temat: Re: O pisaniu programów komputerowych
    Od: fawlty <l...@t...sig> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Ktoś mi powiedział, iż prowadząc DG polegającą na tworzeniu

    Czy masz jakiś ważny powód, by nie być podatnikiem VAT? Jeżeli nie, to
    grupa poleca byś nim został (patrz archiwum).

    > 2. Chcę sprzedać prawa autorskie do mojego programu. Czy osoba
    > 3. Czy sprzedawszy prawa autorskie do mojego programu, mogę

    To zależy jakiej licencji udzielisz kupującemu twój program. Wszystkie
    szczegółowe kwestie, o których wspominasz, możesz ustalić w umowie
    (licencji). Możesz przenieść na niego majątkowe prawa autorskie (wtedy
    on będzie mógł nimi rozporządzać (w zakresie określonym w umowie)) lub
    tylko udzielić mu prawa do korzystania z utworu (programu). W
    szczególności, jeżeli przeniesiesz na nabywcę prawo do modyfikacji
    programu, sam nie będziesz mógł go (programu) modyfikować (bez
    zezwolenia nabywcy). Podobnie ze sprzedażą, itd. Najlepiej przeczytaj
    ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych. nie jest to trudne, a
    dowiesz się dokładnie, o czym mowa, nudne fragmenty można opuszczać,
    zwróć uwagę na pola eksploatacji, oraz przejście autorskich praw
    majątkowych (rozdział 5).

    --
    fawlty at o2 dot pl