    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT] Re: Samochód na firmę........
    Date: Tue, 21 Aug 2007 17:19:43 +0200

    On Tue, 21 Aug 2007, Budzik wrote:

    > rozumiem twój wywód Gotfrydzie i rozumiem, ze wpisywanie pełnej nazwy jest
    > w takim układzie na wszelki wypadek.

    Zgoda.

    > I uwazam ze to smutne.

    A ja nie.
    Ze względu na stosowane praktyki jak opisana poniżej, byłbym za
    wprowadzeniem dodatkowej pozycji faktury:
    "nabywca oświadczył, że towar został nabyty:
    - w celu działalności gospodarczej
    - w innym celu zawodowym lub zarobkowym, w tym służącym czynnościom
    zarobkowym wykonywanym osobiście
    - w osobistych celach konsumenckich".

    > W takim
    > układzie trzeba wyposrodkowac, co jest kupowane ewidentnie na DG i nikt o
    > zdrowych zmysłach tego nie zakwestionuje i tu brac fakture na samo imie i
    > nazwisko, dzieki czemu nie bedzie problemów z ewentualnym korzystaniem z
    > uprawnien konsumenckich.

    No to nie czytałeś moich innych postów.
    Czekam który sprzedawca i kiedy oskarży nabywcę o "doprowadzenie do
    niekorzystnego rozporządzenia majątkiem" (w postaci posłużenia się
    nieprzysługującym uprawnieniem), po polsku - "oszustwo" (coś ze 3 lata
    w Kodeksie Karnym), właśnie za korzystanie z uprawnień konsumenckich
    dla sprzętu "firmowego" :)
    Trudne do udowodnienia, ale w sumie należy albo skasować ustawę
    o uprawnieniach konsumenckich (i JEDNOLICIE - albo wszystkich uprawnić
    do "niezgodności" albo odebrać ją wszystkim), albo dać narzędzie do
    egzekwowania różnic ktore ona wprowadza.

    > - czy nikt nie przyczepi mi sie do komórki, z której korzystam w firmie,
    > a która mam kupiona w taryfie prywatnej a nie firmowej.

    IMO - to zależy, czy będzie chciał się czepiać. Nie sądzę, niemniej
    treść umowy będzie "w razie gdyby" świadczyć przeciwko.

    > - czy w UM w EDG mozna nie podawac zadnej nazwy, poza imieniem
    > i nazwiskiem?

    Przecież Ci już napisali. Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego.

    pzdr, Gotfryd