  • Data: 2003-07-12 15:10:40
    Temat: Re: (OT): głównyksięgowy TAK czy NIE
    Od: c...@r...com (ChrisS) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl>
    > (OT) Dosc czesto slysze o tym, ze biura rachunkowe maja ubezpieczenie
    > oc, ale to chyba tylko jakas plotka. Po pierwsze - znam wiele biur,
    > ktore tak twierdza, a w rzeczywistosci nie maja zadnego ubezpieczenia
    > na swoje dzialania (sprawdzilem),

    Jeśli biuro ma ubezpieczenie, to we własnym interesie przy zawieraniu umowy
    pokaże polisę.

    > ale po drugie - ubezpieczalnie nie
    > oferuja takiego produktu jak ubezpieczanie biur rachunkowych od ich
    > dzialalnosci.

    Skąd takie informacje ? Jedynym problemem przy wyborze oferty są w zasadzie
    stawki i zakres wyłączeń z odpowiedzialności (chyba wszystkie towarzystwa
    wyłączają odpowiedzialość za kary i grzywny nałożone na osobę ubezpieczoną w
    zwiazku z popełnionym błędem, ale odpowiedzialność za szkody (w tym grzwny)
    nałożone na klientów - już nie wszystkie). A poza tym dostępne są
    ubezpieczenia zarówno dla doradców podatkowych (obowiazkowe-OW ustalone
    przez Ministra Finansów) jak i dla osób/firm prowadzących księgi rachunkowe
    (PZU, Warta, Agropolisa). W tym roku udało mi się ubezpieczyć również od OC
    z tytułu świadczenia usług prowadzenia dokumentacji kadrowej (w PZU).

    > Zna ktos biuro, ktore naprawde jest ubezpieczone i co
    > wazne - gdzie jest ubezpieczone i z jakiego tytulu?

    Oczywiście. Każdy doradca podatkowy (obowiązkowo). I conajmniej kilka biur
    prowadzonych przez osoby posiadające uprawnienia do usługowego prowadzenia
    ksiąg (które ubezpieczyły się dobrowolnie). Znanych mi nazw nie będę
    przytaczał, aby nie być posądzonym o kryptoreklamę ;-)

    ChrisS