    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT] precz z monopolista i jego programem biurowym
    Date: Tue, 09 Apr 2002 09:53:36 +0200

    Dnia 02-04-08 23:17, Użytkownik Kamil napisał:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Chciałbym wnie?ć co? nowego -
    nowe, jak nowe.. ja od dwóch lat uzywam...

    > jest zupełnie za darmo, pakiet programow biurowych, podobny do Office
    > firmy Micr........t. Mało tego czyta dobrze dokumenty
    > wyprodukowane przez Office.
    Średnio dobrze. Przestawia formatowanie i ramki, i dlatego nie sposób
    wydrukowac z niego np. formularzy ustawianych na stronach MF w
    formacie worda.

    > Jest to "jakby" ulepszona wersja Star Office o nazwie
    > OpenOffice.org
    Open Office nie jest ulepszona wersja StarOffice - jest jego wersja
    "otwarta", trochę okrojona. Obie wypuścił SUN.
    Do StarOffice, który w nowej wersji nie będzie juz za darmo, SUN
    bedzie dawał pełne wsparcie techniczne.
    OpenOffice stawia na to, że w razie kłopotów użtkownik sam sobie
    poradzi, bo bedzie mał dostęp do źródeł.

    > Czyta dokumenty .doc (do wersji word 97 i 2000), .rtf Prezentacje
    > Powerpoint !! Excel .xls, xlw Grafikę : bmp jpg gif i bardzo
    > wiele innych ..
    >
    > Program można pobrać z adresu : http://www.openoffice.org/
    Jak ktos ma szybkie i szerokie łącze :-)))

> [...]
    biurowego.
    > Już zdeinstalowałem z komputerów "nielegalne" oprogramowanie i
    > nie zamierzam już ani kupować nic z Micro.....t ani też bać się
    > kontroli z BSA.
    >
    > To wła?nie natrętne dzwonienie do firmy przez BSA i ich sugestie
    > aby zalegaizować oprogramowanie spowodowało mobilizację do
    > znalezienia dobrej alternatywy do programów monopolisty.
    >
    > Teraz wystarczy mi dowolny system operacyjny np. Win 98 SE
    > (niestety jeszcze MS), który nie jest przesadnie drogi (bo stary)
    > (albo linux oczywi?cie, że pakiet działa też na linuxie)
    Tyle tylko że w dokumentach spod win w linuxie są pokaszanione polskie
    fonty, i poza poprawieniem "ręcznie" nie ma na nie sposobu.
    Aha.. i jeszcze są problemy z drukowaniem po linuxem polskich fontów,
    bo głupek ma własny system drukowania, zamiast korzystać z systemowych
    mechanizmów linuxa, który z "ogonkami" radzi sobie juz całkiem dobrze.

    Wwielbiam, jak ktoś znajdzie coś, o czym pół świata wie od dawna i
    trąbi jakby ameryke odkrył. :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk