  • 1. Data: 2002-04-08 21:17:03
    Temat: [OT] precz z monopolista i jego programem biurowym
    Od: "Kamil" <f...@o...poczta.pl>

    Witam wszystkich,

    kilkukrotnie w tej grupie dyskusyjnej poruszane były problemy
    vatu od darmowych programów i darmowe programy.

    Chciałbym wnieść coś nowego -

    jest zupełnie za darmo, pakiet programow biurowych, podobny do
    Office firmy Micr........t.
    Mało tego czyta dobrze dokumenty wyprodukowane przez Office.
    Jest to "jakby" ulepszona wersja Star Office o nazwie OpenOffice.org

    Czyta dokumenty .doc (do wersji word 97 i 2000), .rtf
    Prezentacje Powerpoint !!
    Excel .xls, xlw
    Grafikę : bmp jpg gif
    i bardzo wiele innych ..

    Program można pobrać z adresu : http://www.openoffice.org/

    Aha !! bym zapomniał jest oczywiście polska wersja tego pakietu
    biurowego.
    Już zdeinstalowałem z komputerów "nielegalne" oprogramowanie
    i nie zamierzam już ani kupować nic z Micro.....t ani też bać się kontroli z
    BSA.

    To właśnie natrętne dzwonienie do firmy przez BSA i ich sugestie aby
    zalegaizować oprogramowanie spowodowało mobilizację do znalezienia
    dobrej alternatywy do programów monopolisty.

    Teraz wystarczy mi dowolny system operacyjny np. Win 98 SE (niestety jeszcze
    MS),
    który nie jest przesadnie drogi (bo stary) (albo linux oczywiście, że pakiet
    działa też na linuxie)

    Ludzie, brać i używać!! Dobre, za darmo i kompatybilne z dokumentami, które
    już macie
    w komputerze. (No i oczywiście bez VAT'u)

    A spieszcie się zanim nie wpadnie do Was BSA z Policją.
    kara to 5 x wartość rynkowa oprogramowania i konfiskata HD.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2002-04-09 07:18:05
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > i nie zamierzam już ani kupować nic z Micro.....t ani też bać się kontroli
    z BSA.

    Tez już mam serdecznie dosyć ekipy M$ o nazwie BSA.
    Trzeba cos z tym zrobić.
    Najgorsze, ze nasze władze robią wszystko pod M$, chyba się sprzedali :-(

    Piotr

  • 3. Data: 2002-04-09 07:53:36
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-08 23:17, Użytkownik Kamil napisał:
    > Witam wszystkich,
    >
    > Chciałbym wnie?ć co? nowego -
    nowe, jak nowe.. ja od dwóch lat uzywam...

    > jest zupełnie za darmo, pakiet programow biurowych, podobny do Office
    > firmy Micr........t. Mało tego czyta dobrze dokumenty
    > wyprodukowane przez Office.
    Średnio dobrze. Przestawia formatowanie i ramki, i dlatego nie sposób
    wydrukowac z niego np. formularzy ustawianych na stronach MF w
    formacie worda.

    > Jest to "jakby" ulepszona wersja Star Office o nazwie
    > OpenOffice.org
    Open Office nie jest ulepszona wersja StarOffice - jest jego wersja
    "otwarta", trochę okrojona. Obie wypuścił SUN.
    Do StarOffice, który w nowej wersji nie będzie juz za darmo, SUN
    bedzie dawał pełne wsparcie techniczne.
    OpenOffice stawia na to, że w razie kłopotów użtkownik sam sobie
    poradzi, bo bedzie mał dostęp do źródeł.

    > Czyta dokumenty .doc (do wersji word 97 i 2000), .rtf Prezentacje
    > Powerpoint !! Excel .xls, xlw Grafikę : bmp jpg gif i bardzo
> [...]
    Jak ktos ma szybkie i szerokie łącze :-)))

> [...]
    > (niestety jeszcze MS), który nie jest przesadnie drogi (bo stary)
    > (albo linux oczywi?cie, że pakiet działa też na linuxie)
    Tyle tylko że w dokumentach spod win w linuxie są pokaszanione polskie
    fonty, i poza poprawieniem "ręcznie" nie ma na nie sposobu.
    Aha.. i jeszcze są problemy z drukowaniem po linuxem polskich fontów,
    bo głupek ma własny system drukowania, zamiast korzystać z systemowych
    mechanizmów linuxa, który z "ogonkami" radzi sobie juz całkiem dobrze.

    Wwielbiam, jak ktoś znajdzie coś, o czym pół świata wie od dawna i
    trąbi jakby ameryke odkrył. :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-10 05:50:47
    Od: "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl>

    Maddy zgadzam sie w pelni,
    po pierwsze od poltora roku jestem uzytkownikiem star office'a...i wiecie
    co...wlasnie bede kupowal licencjie do M$'a... bo najpierw mialem stara
    5.2....byl wolny...i mial kretynski pulpit...Dlugo oczekiwalem wersjii 6.0.
    Pojawila sie beta, niestety tylko po angielsku. Ale co tam, rade daje sobie.
    Jest lepsza....szybsza..bez pulpitu....dosc przyjazna. Byloby wszystko O.K.
    gdyby...no wlasnie... jest jedno male ale....wlasnie owe exporty/importy....
    NIBY toto czyta...ale ramki, formatowanie tekstu....czasem nawet wlasciwosci
    stosowanych fontow...maja tendencje do nieoczekiwanych zmian... I juz drazni
    mnie jak kontrahenci dzwonia, ze znowu .xls lub .doc ktoey im przyslalem nie
    nadaje sie do niczego :(( Jednak standardu dorobil sie M$...i puki ktos nie
    zrobi ich obslugi naprawde perfekcyjnie...to sie na rynku nie przebije:((

    Pozdrawiam,
    Mat

  • 5. Data: 2002-04-10 06:58:42
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-10 07:50, Użytkownik Mateusz M. napisał:
> [...]
    > sie M$...i puki ktos nie zrobi ich obslugi naprawde
    > perfekcyjnie...to sie na rynku nie przebije:((
    No własnie. Używam StarOffice właściwie tylko dla zasady (i z
    zwaziętości, ale od tej strony chyba juz mnie znacie :-))
    Mam nadzieję że wersja finalna "szóstki" bedzie warta żeby za nia
    zapłacic (ma być duuuuzo tańsza niż M$O.) Na okoliczność ramek w
    formularzach, mam też worda 97 (legalnego, żeby nie było).
    Boli, ale czasami po prostu nie idzie sie z SO dogadać.
    Fakt, że ostatnio staram się wysyłac wszelkie dokumenty w RTF. Ale ten
    format ma swoje ograniczenia.
    O arkuszach nie wspomnę.

    Na razie uczę sie TEXa. Widziałam parę razy TEXowca w akcji. I efekty
    jego pracy. Tez tak chce umieć!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-04-10 10:01:45
    Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl>

    "Mateusz M." wrote:

> [...]
    > zrobi ich obslugi naprawde perfekcyjnie...to sie na rynku nie przebije:((

    Jest freewarowy pakiet 602Pro PC SUITE 2001 for Windows
    http://www.software602.com
    ktory podobno wspaniale sobie radzi z formatami MS. Niestety nie ma
    wersji po polsku, ale jest bardzo maly i szybki.
    Do testowania wyeksportowanych z StarOffice dokumentow dobrze jest
    uzywac Word i Excel viewer (Za darmo z MS)

    --
    Pozdrowionka
    __

  • 7. Data: 2002-04-10 10:37:29
    Od: "Telsil telekomunikacja" <t...@t...usunto.com.pl>

    Witam,

    Niestety pakiet 602 słabo sobie radził z cztaniem dokumentów .doc.
    - sprawdziłem - OpenOffice, rzeczywiście jest DOBRY - polecam wszystkim

    : http://www.openoffice.org/

    Władek

    Użytkownik "Pawel Boguszewski" <p...@1...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3CB40D89.F4A4338A@1234poczta.onet.pl...

> [...]
    > Do testowania wyeksportowanych z StarOffice dokumentow dobrze jest
    > uzywac Word i Excel viewer (Za darmo z MS)

    __

  • 8. Data: 2002-04-10 11:53:19
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 10 Apr 2002 08:58:42 +0200, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Na razie uczę sie TEXa. Widziałam parę razy TEXowca w akcji. I efekty
    >jego pracy. Tez tak chce umieć!

    I będziesz używać TEXa do wymiany dokumentów? Z kim?
    Przez chwilę bawiłem się Xowym TEXem i muszę powiedzieć, że mi się
    ogromnie spodobał.
    Natomiast nie spotkałem się z porządnym arkuszem kalkulacyjnym na
    lina. Jak na razie Excel wydaje mi się bezkonkurencyjny. Niestety.

    Sławomir Dąbrowski

  • 9. Data: 2002-04-10 12:24:00
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    nie wiem, czym sie tak podniecacie, i tak wam us naliczy wszelkie
    mozliwe podatki, jak od microsoftu

  • 10. Data: 2002-04-10 22:45:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Apr 2002, bromden wrote:

    >+ nie wiem, czym sie tak podniecacie, i tak wam us naliczy wszelkie
    >+ mozliwe podatki, jak od microsoftu

    Mnie zawsze zaciekawia pytanie: dlaczego OD MICROSOFTU ?

    Weźmy sam OS:
    a. - dlaczego nie *komercyjny* BeOS (nie mylić z free) - 50$
    b. - ...lub np. jakiś komercyjny un*x, OpenVMS albo inne takie
    (rzędu kilkanąscie k$ i wyżej)

    Bo w myśl podanej przez ciebie koncepcji M$ straszliwie
    zawyża (przypadek a.) cenę, więc należy się zainteresować
    kto ma interes w zawyżaniu kosztów, albo dla odmiany straszliwie
    zaniża cenę, co już jest w ogóle przegięciem i każdy użytkownik
    Windows (przyznaję - mam; legalne, 2 sztuki) powinien zostać
    natychmiast ukarany "domiarem" z odsetkami z tytułu częsciowej
    darowizny ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd