  • Data: 2002-06-10 21:24:46
    Temat: Re: Obrót a kasy rejestrujące
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Jun 2002, mm01 wrote:

    >+ Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
    >+ > Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał [...]
    >+ >>>Jak obliczyc obrót czy nie przekroczyłem kwoty 40 000 zł, aby
    >+ >>>zarejestrować kasę fiskalna.
    >+ >>>Czy obrót to brutto - vat?
    [...]
    >+ > Liczymy wartość netto sprzedaży.
    >+ ???????????????????, brutto

    Brutto by logika[1]: taki nieVATowiec to w sumie nie musi
    wiedzieć ile VATu sprzedał ! :) - a ile brutto sprzedał to MUSI
    wiedzieć.
    I IMO nie zawadzi pamiętać że nie zawsze jest
    to 'prosty przychód': AFAIR dla pośrednictwa jest to
    30-krotność przychodu, więc jak ktoś usłuży pośrednictwem
    na sumę 500zł to spory kawałek limitu wyczerpie... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] nie, nie sugeruję że w podatkach występuje logika
    (a przynajmniej: regularnie). Jak to mawiał pewien
    admirał[2]: "więcej staków tonie wskutek nieznajomości
    zasad logiki niż nieznajomości zasad nawigacji".
    Jak jest z naszą gospodarką każdy widzi... :(
    [2] Nelson, dla porządku.