eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie? › Re: Od jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie?
  • Data: 2006-06-28 09:54:58
    Temat: Re: Od jakiej kwoty oplaca sie przejsc na samozatrudnienie?
    Od: "Bartek" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A na mój gust tracisz i to sporo.
    > Nie masz urlopu, nie masz L4 (w pełnej wysokości), nie masz OFE w pełnej
    > wysokości, nie jesteś chroniony prawem pracy.
    > Musiałbyś dostać z 40% więcej i sam się za to ubezpieczyć, żeby gra była
    > warta świeczki.

    Male OT, ale pozwolę sobie zwrócic uwage, ze to samozatrudnienie to niejako
    efekt znaczące nierównowagi na rynku pracy.
    Wspolpacuje z wieloma instytucjami finansowymi gl.bankami na zasadzie umów o
    wspolpracy. Ostatnio w jednym banku zaproponowano mi umowę która nazywala
    sie agencyjna.
    Moim zdaniem to miala znamiona umowy o pracę z uwagi na to, ze gwarantowala
    bankowi wyłącznosc tzn. musialbym zrezygnowac z wspolpracy z innymi oraz co
    gorsza wymagala ode mnie aktywnosci od poniedzialku do piatku w okreslonych
    godzinach oraz codziennego raportowania do jakiegos regionalnego
    koordynatora sprzedazy co robilem, ile czego sprzedalem, jaka reakcja
    klientów na ofertę itp. Oczywiscie wynagrodzenie jedynie prowizyjne.

    Tak sie zastanawiam, czy gdybym przyjal taka umowe a nastepnie po paru
    wyplatach wystapil do sądu pracy o stwierdzenie istnienia stosunku pracy, to
    czymialby szanse nawygraną :-)