    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczanie faktury zaliczkowej
    Date: Mon, 20 Sep 2004 14:43:30 +0200

    On 9/20/2004 2:33 PM, Łukasz Góralczyk wrote:
    > Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > A mozna prosic jakis przepis na to?

    Tak, k.c.:

    Art. 155. § 1. Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny lub inna umowa
    zobowiązująca do przeniesienia własności rzeczy co do tożsamości
    oznaczonej przenosi własność na nabywcę, chyba że przepis szczególny
    stanowi inaczej albo że strony inaczej postanowiły.
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
    są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy. To samo dotyczy wypadku,
    gdy przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są
    rzeczy przyszłe.

    Skoro zaliczka wpłacona w jednym miesiącu, a towar w drugim, to jest
    wysoce prawdopodobne, że jest to tzw. towar na zamówienie tj. taki,
    który w chwili pobrania zaliczki nie istniał, więc nie było możliwe
    przeniesienie własności - ponadto w takiej sytuacji chodzi zwykle o
    "rzeczy przyszłe". Kazuistycznie większość rzeczy to rzeczy określone co
    do gatunku, nawet jeżeli mają numer seryjny.

    PZdr: Catbert