    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczanie podatku, zwrot VAT.
    Date: Mon, 20 Aug 2007 04:02:35 +0200

    On Sun, 19 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

    > A czy zerową deklaracją jest taka, która zawiera obroty tylko z usług
    > niematerialnych
    > dla podmiotu-vatowca w innym państwie unijnym, albo podmiotu w państwie
    > pozaunijnym
    > (nazwijmy to "usługi NP")?

    IMHO - nie powinna.
    Ale masz rację - piszący dość beztrosko potraktowali "niepodleganie",
    bo niepodleganie pod VAT (*w ogóle*) a niepodleganie przychodu to
    dwa różne zbiory (i w różnicy między nimi są np. wymieniane przez
    Ciebie czynności nie podlegające opodatkowaniu lecz uprawniające
    do odliczania, podlegające regulacjom ustawy).

    > Idąc dalej, zgodnie z art. 15 podmiot wykonujący wyłącznie usługi NP jest
    > podatnikiem - gdyż wykonuje
    > działalnośc gospodarczą wg definicji z tegoż art. 15. Więc skoro jest
    > podatnikiem i zarejestrował
    > się jako podatnik VAT czynny, oraz wykonuje tą działalność cały czas,
    > to z jakiej paki
    > miałby zgłaszać zakończenie działalności...

    To nie ja pisałem, nie wiem :)

    > W art. 96 jest IMVHO mętlik. Zgodnie z ust. 1, podanicy z art. 15(czyli także
    > podatnicy NP),
    > mają się zarejestrować przed dniem wykonania pierwszej czynności z art.
    > 5(czyli uslugi NP
    > nie wchodza tutaj w rachubę). Jednak zgodnie z ust. 3 podatnicy NP też się
    > mogą zarejestrować.
    > Zgodnie z ust. 5, wraz z utraceniem zwolnienia o którym mowa w art. 113
    > trzeba się zarejestrować,

    > Czy mam jakieś omamy i niedzielno-poranne niedomaganie mózgu, czy też jest
    > w naszej ustawie kompletny burdel?

    Myślę że większość grupowiczów nawet bez czytania o piątej rano w ciemno
    obstawi drugą wersję i trafi ;)

    pzdr, Gotfryd