  • 1. Data: 2007-08-14 11:03:53
    Temat: Odliczanie podatku, zwrot VAT.
    Od: Michał <b...@g...pl>

    Witam serdecznie

    Jestem poczatkujacym w temacie prowadzenia wlasnej dzialalnosci.
    Zalozylem dzialalnosc i prosilbym o wyjasnienie jednaj sprawy.

    Powiedzmy, ze kupuje np.komputer za 1000 zl netto (1220 brutto).
    W tym samym miesiacu wykonuje usluge za 1000zl netto (1220 brutto).
    Dodatkowo sprzedaje drukarke za 200 zl netto (244 brutto) a kupilem ja
    za 150 netto (183 brutto).

    Prosze teraz o pomoc jak to wszystko ugryzc,
    firme rozliczac mam kwartalnie.
    Prosze o informacje co od czego moge odliczyc, na czym polega zwrot
    Vat,ktory zaplacilem przy zakupie towaru itp.

    Z gory serdecznie dziekuje
    Michal

  • 2. Data: 2007-08-14 11:09:56
    Temat: Re: Odliczanie podatku, zwrot VAT.
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:03:53 Michał <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > W tym samym miesiacu wykonuje usluge za 1000zl netto (1220 brutto).
    > Dodatkowo sprzedaje drukarke za 200 zl netto (244 brutto) a kupilem ja

    Jeśli to w obrebie jednego kwartału:

    Sprzedaż
    - 1000zł + 220VAT -> podatek należny do US: 220
    - 200zł + 44VAT -> podatek należny do US: 44
    Razem podatek należny: 264

    Zakupy
    - drukarka 150zł + 33VAT -> podatek naliczony w zakupach 33zł
    - komputer 1000zł + 220VAT -> podatek naliczony w zakupach 220zł
    Razem podatek naliczony: 253

    Podatek do wpłaty = należny - naliczony = 264 - 253 = 11zł.

    Ale to wszytsko ma wyniknąć z ewidencji VAT, z której przepisujesz
    potem dane na VAT-7(K) - prześledź sobie wypełnianie tego druku
    w jakiejś interaktywnej wersji z helpem.

    Na koniec:

    > Prosze teraz o pomoc jak to wszystko ugryzc,
    > firme rozliczac mam kwartalnie.

    Da się kwartalnie od razu, bez czekania 12 miesiecy(nie wiem, tak mi coś
    zaświtało)?

  • 3. Data: 2007-08-14 11:44:13
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    >

    > Na koniec:

    > Da się kwartalnie od razu, bez czekania 12 miesiecy(nie wiem, tak mi coś

    ok dzieki
    a co z podatkiem dochodowym?

    pozdro

  • 4. Data: 2007-08-14 11:50:10
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    >

    > Na koniec:

    > Da się kwartalnie od razu, bez czekania 12 miesiecy(nie wiem, tak mi coś

    ok wielkie dzieki

    a jesli mam same zakupy (poczatki sa zawsze samymi kosztami prawie) a
    zero sprzedazy to US zwroci mi nadplacony VAT czy bede mogl pozniej
    odjac sobie go od vatu z przychodow?

    a co z podatkiem dochodowym?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-14 11:51:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:44:13 Michał <b...@g...pl> napisał(a):

    > ok dzieki
    > a co z podatkiem dochodowym?

    To samo - dochód=przychód-koszty a podatek na zaadach ogólnych od dochodu
    liczysz :)

  • 6. Data: 2007-08-14 11:55:05
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:50:10 Michał <b...@g...pl> napisał(a):

    > ok wielkie dzieki
    >
    > a jesli mam same zakupy (poczatki sa zawsze samymi kosztami prawie) a
    > zero sprzedazy to US zwroci mi nadplacony VAT czy bede mogl pozniej
    > odjac sobie go od vatu z przychodow?

    Jeśli masz widoki na nadwyżkę VATu należnego w ciagu kilku miesięcy,
    to nie warto się bawić w zwrotu - USy mają na to alergię i w najlepszym
    razie skończy się na lataniu z papierami, w najgorszym wpadnie kontroll,
    chociaż na początku DG może lepiej żeby wpadła szybko, wyłapać błędy
    - co kto lubi.

  • 7. Data: 2007-08-14 11:58:42
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

    > To samo - dochód=przychód-koszty a podatek na zaadach ogólnych od
    > dochodu liczysz :)

    ok a mozesz ta uwage odniesc do mojego przykladu? bedzie latwiej zrozumiec

    dzieki

  • 8. Data: 2007-08-14 11:59:37
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > razie skończy się na lataniu z papierami, w najgorszym wpadnie kontroll,
    > chociaż na początku DG może lepiej żeby wpadła szybko, wyłapać błędy

    no tak :)

    a mozna w takim wypadku dane koszty przeniesc na kwartal gdzie moze byc
    przychod aby bylo jak go zwrocic?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-08-14 12:01:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-08-2007 o 13:59:37 Michał <b...@g...pl> napisał(a):

    > a mozna w takim wypadku dane koszty przeniesc na kwartal gdzie moze byc
    > przychod aby bylo jak go zwrocic?

    Nadwyżkę podatku naliczonego od zakupów nad naleznym od przedaży można
    sobie przenosić
    z okresu na okres aż do końca świata(lub VATu)

  • 10. Data: 2007-08-14 12:03:41

    Dnia 14-08-2007 o 14:01:18 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Nadwyżkę podatku naliczonego od zakupów nad naleznym od przedaży można
    > sobie przenosić
    > z okresu na okres aż do końca świata(lub VATu)

    Z tym że w zwiazku z "sukcesem budżetowym", o którym od czasu do czasu
    wspomina Gotfryd,
    bardziej prawdopodobny wydaje się być wariant z pierwszeństwem końca
    świata.